مدیرعامل قطار شهری شیراز و حومه گفت: با تمهیدات فنی اندیشیده شده عبور مسیر متروی شیراز در جوار مجموعه زندیه هیچگونه مشکلی را متوجه این مجموعه تاریخی نمی کند.
کد خبر: ۸۶۲۲۷۵
مترو شیراز به مجموعه تاریخی زندیه خسارت نمی زند

اسدالله حاجی زمانی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تجربه کشورهای اروپایی در عبور مترو در زیر بناهایی تاریخی این واقعیت را نشان داده که در صورت کار کارشناسی و آینده نگری لازم این اقدام عملی است.

وی گفت: در بازدیدهای میدانی که همزمان با انجام طرح مطالعاتی عبور مترو در این نقطه از شهر شیراز طی یک دهه گذشته در برخی کشورهای اروپایی داشتیم متوجه شدیم که خط مترو دقیقا در زیر بناهای تاریخی برخی از این شهرها با قدمت چند برابر ارگ کریمخانی عبور کرده و هیچگونه خطری را متوجه این بناها نکرده است.

حاجی زمانی ادامه داد: این در حالیست که عبور خط متروی شیراز در فاصله حدود یکصد متری ارگ کریمخانی طراحی شده ضمن اینکه با قرار دادن لاستیک های مخصوص زیر ریل از هرگونه تنش و لرزشی در این نقطه جلوگیری شده است.

وی همچنین در خصوص ایستگاه بهارستان متروی شیراز هم گفت : این ایستگاه در فاصله چند صد متری ارگ واقع شده است و هیچ خطری از این ناحیه نیز متوجه ارگ هم نخواهد شد.

پیشتر سیامک بصیری کار شناس میراث فرهنگی در استان فارس در این ارتباط گفته بود که عبور خط متروی شیراز از زیرمجموعه زندیه و احداث ایستگاه آن نیز در نزدیکی حمام بهارستان مشکلاتی را در آینده متوجه ارگ تاریخی کریم خان خواهد کرد.

وی گفته بود که عبور متروی شیراز از این مسیر تاریخی بسیار خطرناک است و برای انجام این کار باید تمامی جوانب در نظر گرفته شده و بااحتیاط اقدام کرد و در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری به جا می گذارد.

در اجرای ماده ۸۴ قانون شهرداری ها و نیز ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، در جهت اعمال اختیارات شهرداری ناشی از امتیاز نقل و انتقال مسافر به طور دسته جمعی در داخل شهر و حومه، شهرداری شیراز پیشنهاد احداث و تشکیل سازمان قطار شهری شیراز و حومه را پس از تایید شورای اسلامی شهر و استانداری، به وزارت کشور ارسال که پس از طی مراحل قانونی و تصویب وزارت کشور در تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه سال 80 برای اجرا ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها