سه مرد که با گروگان گرفتن طلافروش زن و دو فرزندش قصد دستبرد به مغازه او را داشتند قبل از رسیدن به طلاها دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۸
زن طلافروش و فرزندانش گروگان دزدان طلا

به گزارش جام‌ جم ، چند روز پیش هنگام ظهر زن 51 ساله گرمساری که صاحب یک طلافروشی است، با بستن مغازه به سمت خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر رفت. او به محض ورود به خانه با سه مرد نقابدار روبه‌رو شد که انتظارش را می‌کشیدند. آنها به سمت زن میانسال حمله‌ور شده و او را به داخل یکی از اتاق‌های خانه انداخته و دست و پایش را با طناب بستند. ساعاتی بعد زمانی که دختر 13 ساله و پسر 10 ساله زن صاحبخانه وارد شدند هردویشان را به زور به داخل اتاقی که مادرشان بود انداختند و دست و پای آنها را نیز بستند.

متهمان با گروگان گرفتن سه عضو این خانواده به زور و تهدید به کشتن دو فرزند زن طلافروش، کلید مغازه طلافروشی را از او تحویل گرفتند. در ادامه یکی از سارقان نقابدار در این خانه نزد گروگان‌ها ماند و دو نفر دیگر با در دست داشتن کلید‌های مغازه طلافروشی و در پوشش زنانه راهی طلافروشی شدند.

این دو سارق هر چه تلاش کردند تا در مغازه طلافروشی را باز کنند موفق نشدند بنابراین دوباره به خانه زن طلافروش بازگشتند و این بار او را با خود به سمت مغازه طلافروشی بردند. او را تهدید کردند که اگر کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شود، دیگر همدستانش که در خانه حضور دارد فرزندان او را خواهد کشت. در این مرحله سارقان داخل خودرویی که مقابل طلافروشی پارک شده بود، نشستند و منتظر زن طلافروش شدند. او از ترس جان دو فرزندش وارد طلافروشی شد و مقداری از طلا و جواهرات داخل مغازه را جمع‌آوری کرد و در همان موقع با پلیس تماس گرفت و کمک خواست . دقایقی از حضور زن طلافروش در مغازه‌اش نگذشته بود که سارقان متوجه شدند او پلیس را خبر کرده و ماموران در حال نزدیک شدن به مغازه طلافروشی هستند. بنابراین با جا گذاشتن زن طلافروش در مغازه بسرعت محل را ترک کردند.

دستگیری گروگانگیران

ماموران با حضور در محل طلافروشی به گفت‌وگو با زن طلافروش پرداختند که مشخص شد دیگر همدست سارقان فراری در خانه‌اش حضور دارد و فرزندانش را به گروگان گرفته است. ماموران به محل مورد نظر رفتند که مشخص شد سارق از طریق همدستش متوجه حضور پلیس شده و گریخته است. ساعاتی بعد یکی از متهمان که سرنشین خودروی پرایدی بود شناسایی و با توقیف خودرویش دستگیر شد. او در بازجویی اعتراف کرد که با دو همدست معتاد و سابقه‌دار تصمیم به گروگانگیری و دستبرد به طلافروشی زن میانسال گرفته بودندکه ناکام ماندند.

سرهنگ روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان سمنان در این باره گفت: با اعتراف متهم، دو همدستش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و ماموران در کمتر از 12 ساعت عملیات پلیسی، آن دو را هم دستگیر کردند. این دو متهم نیز به همدستی با دیگر سارق بازداشت شده اعتراف کردند.

بررسی از سوابق متهمان نشان می‌داد آنها 23 فقره سابقه کیفری در زمینه آدم‌ربایی، زورگیری و سرقت به عنف داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها