سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه گفت: ادامه پیگیری سیاست ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می شود که به اجرای چنین سیاست هایی ادامه می دهند.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۱
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات اردوغان

حسین جابر انصاری رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه روز جمعه با دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، افزود: جمهوری اسلامی ایران از تغییر این سیاست ها و همراهی همه کشورهای منطقه در روند مبارزه با تروریسم و افراطی گری، استقبال می کند و برای تحقق این هدف آماده همکاری و هماهنگی با همسایگان خود است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اخیرا ادعا کرده که به رئیس جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است چنانچه صحبت درباره خرید نفت داعش در ترکیه ادامه یابد، ایران هزینه های آن را پرداخت خواهد کرد و ایرانی ها نیز حرف خود را پس گرفته اند.

اردوغان، روز گذشته در همایش سندیکاهای کارگری ترکیه ادعا کرد 10روز پس از هشدار به مقامات ایران، ایرانی ها حرف خود را پس گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها