به دنبال پایان یافتن اربعین حسینی (ع) و کربلایی شدن زوار، بازگشت و ورود زائران به کشور ازطریق پایانه مرزی مهران لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر می شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۴
بازگشت پر تب وتاب کربلایی ها به مهران

روند برگشت زائران ایرانی اربعین که از روز گذشته شدت گرفته بود درچند ساعت گذشته اوج گرفت به نحویکه هم اکنون پایانه مرزی مهران مواجه با ازدحام، حضور و مراجعه جمعیت پرشمار زائران بازگشت از زیارت است.

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام لحظاتی پیش - عصر پنجشنبه - اخرین شمار زائرانی که از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند 450 هزار نفرعنوان کرد.

این درحالی است که مسئولان استان تا صبح امروز مجموع زائرانی که طی چند روز از طریق مهران وارد کشور شده اند 350 هزار نفر اعلام کرده بودند.

براین مبنا با ورود جمعیت 100 هزار نفری زائران، پایانه مرزی، شهر و محورهای ارتباطی مهران هم اکنون با ازدحام و تراکم جمعیت زائران مواجه است.

با توجه به جمعیت گسترده زوار ایرانی وسائل نقلیه عمومی ایرانی از شهرداری های تهران، مشهد و... اختصاصی برای انتقال زوار جوابگوی انتقال آنان نیست و زوار به ناچار برای بازگشت سوار بر خودروهای عراقی اجاره ای به مرز مهران مراجعه می کنند.

شهر 15 هزار نفری مهران با توجه به ورود گسترده زائران حسینی مملو از جمعیت است و ازدحام خودروهای شخصی زائران برای خروج از پارکینگ ها باعث ایجاد ترافیک در مسیرهای خروجی از شهر مهران به سمت ایلام و دهلران شده است.

استاندار ایلام با این پیش بینی که روند برگشت زائران تا چند روز آینده به همین شدت جریان دارد اطمینان داد: برای تامین خودرو حمل و نقل عمومی و بازگشت زائران به شهرهای مبدا برنامه ریزی مناسب انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام مسیر 11 کیلومتری پایانه تا مهران و خروجی ها شهر مهران را 2 گره ترافیکی در جریان بازگشت زائران عنوان کرد و گفت: عوامل انتظامی و پلیس راه مشغول هدایت خودروها و روان سازی تردد در مسیر 11 کیلومتری پایانه تا مهران هستند.

وی با ذکر اینکه عجله برای خروج سریع از مهران باعث ایجاد گره ترافیکی در خروجی شهر مهران و ایجاد ترافیک شده است از زائران خواست: با توقف کوتاه چند ساعته ای در مهران امکان خروج تدریجی اما روان همه جمعیت را فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکل ایجاد شده برای برخی خودرو زائرانی که در زمین های کشاورزی اطراف مهران پارک شده اند و به دلیل بارش باران و ایجاد گل و لای امکان خروج انها مشکل است، افزود: برای خروج این خودروها چند دستگاه خودروی کمک دار، تراکتور و دیگر ماشین آلات استقرار یافته است.

مروارید گفت: با وجود شمار زیاد زائران در پایانه مرزی و شهر مهران هیچ مشکلی برای اسکان موقت و غذا زائران وجود ندارد و با همکاری مردم و دستگاه های متولی شرایط پذیرایی از این هموطنان مهیا است.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.

براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها