محققان دانشگاه کارولینای شمالی فاز جدیدی از کربن جامد کشف را کرده اند که با استفاده از آن می توان در دمای اتاق الماس تولید کرد.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۳
در دمای اتاق الماس تولید کنید!

شکل گیری الماس در شرایط محیطی بسیار پیچیده و زیر فشار قابل توجهی صورت می گیرد اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه کارولینای شمالی فاز جدیدی از کربن جامد موسوم به کربن Q کشف کرده اند که متفاوت از فازهای شناخته شده گرافیت و الماس است.

آنها همچنین تکنیکی برای استفاده از این فاز تازه کشف شده از کربن ارایه کرده اند که با استفاده از آن می توان در محیط های عادی و دمای اتاق یعنی جایی که فشار هوای عادی حکمفرماست ساختارهای مرتبط با الماس را تولید کرد.

برای درک بهتر این موضوع می توان گفت فازهای مختلفی از کربن یا هر ماده دیگری وجود دارد. گرافیت یکی از فازهای جامد کربن است و الماس فاز دیگری از آن.

محققان دانشگاه کارولینای شمالی می گویند: ما اکنون موفق به تولید فاز سوم کربن شده ایم. تنها مکانی که احتمالا می توان آن را در دنیای طبیعی کشف کرد جایی در هسته سیارات است.

فاز تازه کشف شده کربن (Q) دارای ویژگی های غیرعادی است. بدون شک مهمترین آنها این است خاصیت فرومغناطیسی دارد که در دیگر فرم های کربن دیده نمی شود.

آنها اعلام کردند که حتی تصور کشف این فاز خاص از کربن را هم نمی کرده اند.

به گزارش مهر، نکته حیرت انگیز دیگر این است که کربن Q حتی از الماس هم سخت تر است و در صورت قرار گرفتن در معرض سطوح اندک انرژی هم می درخشد.

از این رو می توان از این کشف تاریخی در توسعه صنایع گوناگونی از جمله تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها