زائران دارای روادید از مرز شلمچه و چذابه تردد کنند

مرز مهران بسته شد

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: حضور تعداد زیادی از افراد فاقد روادید باعث ایجاد مشکلاتی در مرز مهران شده که به همین دلیل جاده های منتهی به مهران مسدود شده است؛ زائران دارای روادید از مرز شلمچه و چذابه ترددکنند.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۹
مرز مهران بسته شد

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: با توجه به بی نظمی های ایجاده شده از سوی افراد فاقد روادید در مرز مهران، ستاد استانی اربعین حسینی در استان ایلام به ریاست استاندار تشکیل و تصمیم گرفته شد تا جاده های منتهی به مهران از سمت ایلام، ملکشاهی و دهلران مسدود شود.

وی این تصمیم را برای ایجاد نظم در مرز مهران عنوان کرد و گفت: حضور افراد فاقد روادید مشکلاتی برای زائران دارای روادید ایجاد کرده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی از زائران دارای روادید خواست تا دیر نشده است از مرزهای شلمچه و چذابه برای ورود به کشور عراق استفاده کنند.

ذوالفقاری افزود: اگر شرایط مرز مهران نیز عادی شود عبور و مروز برای کسانی که روادید دارند، ممانعتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کسانی که دارای روادید هستند هیچ محدودیتی برای عبور و مرور به کشور عراق ندارند اما کسانی که فاقد روادید هستند اجازه عبور از مرز را ندارند.

وی اضافه کرد: مشکل ما در محور مهران افراد فاقد روادید است وگرنه از نظر مرز مشکلی برای تردد افراد دارای روادید وجود دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که در حال برنامه ریزی برای بازگشت زائران و حمل و نقل آنان هستیم، گفت: افراد فاقد روادید علاوه بر مشکلاتی که برای کنترل های امنیتی و انتظامی دو کشور ایجاد می کنند در بخش حمل و نقل و اسکان نیز دست اندرکاران را با مشکل مواجه کرده اند.

ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بار دیگر تاکید کرد که افراد فاقد روادید به هیچ وجه به مرز مراجعه نکنند.

وی افزود: عده ای از هموطنان و همچنین افاغنه با حضور در مرز مهران برای دست اندرکاران ایجاد زحمت کرده اند که این حضور در ارایه خدمات حمل و نقل، تغذیه، درمان و بهداشت تاثیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت عراق صدور روادید را تا روز پنج شنبه دولت تمدید کرده است اما برخی به جای گرفتن روادید رویه غیرمتعارف را اتخاذ کرده اند.

بسته شدن ورودی ها به مهران

رئیس پلیس‌راه ایلام از بسته شدن ورودی‌های ایلام، دهلران و ملکشاهی به سمت مهران خبرداد.

سرهنگ «محسن ناصری» اظهار کرد: تردد در محورهای منتهی به شهر مهران با کندی صورت می‌گیرد، برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس در ورودی شهرهای ایلام، دهلران و ملکشاهی اعمال می‌شود.

وی به ایسنا گفت: ترافیک سنگین از میدان قرآن شهر ایلام به سمت مهران وجود دارد و برخی ورودی‌ها به مهران بسته‌شده است.

ظرفیت خودروی مرز مهران پر است

رئیس پلیس راهور ایلام نیز گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های خودرویی مرز مهران پرشده است.

سرهنگ«نورالله خادم» اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور -ایلام به مهران بخصوص در نرسیده به شهر مهران وجود دارد و به نحوی ظرفیت پرشده است.

وی با بیان اینکه از رانندگان خواهشمند‌یم از سبقت و سرعت غیرمجاز اجتناب کنند، افزود: بدون تعارف با تخلف برخورد می‌کنیم و با توجه به حجم ترافیک حتماً تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود.

امنیت کامل

فرمانده مرزبانی ایلام گفت: امنیت مطلوب مرز مهران باعث رغبت تردد زائران از مرز مهران شده است.

سردار «لطفعلی پاک‌باز» نیز اظهار کرد: هم‌اکنون مرز مهران با ازدحام جمعیت زائران برای خروج از مرز مهران روبه‌رو شده است اما همه تدابیر امنیتی لازم برای نظم و انضباط در این مرز اندیشیده شده است.

وی بابیان این‌که امنیت و نزدیکی مرز مهران باعث شده تا این مرز مورد توجه زوار اربعین حسینی قرار بگیرد، افزود: امروز نیز در نشست با طرف عراقی در رابطه با موارد مسائلی که در خصوص اربعین حسینی رایزنی‌های لازم انجام شد و هر آنچه باعث افزایش خدمت‌رسانی به زوار اربعین باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پاک‌باز با تأکید بر این‌که همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مرزبانی به‌صورت لحظه‌به‌لحظه امور مرز را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: با همه توان پای‌کار هستیم که زائران با خیال آسوده از مرز مهران تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها