روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت : با توجه به افزایش نیروهای عملیاتی و کارشناسان مالی داعش در شهر سیرت لیبی ،این گروه شبه نظامی هر روز به اروپا نزدیک تر می‌شود .
کد خبر: ۸۶۰۹۰۳
داعش به چند قدمی اروپا رسیده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون داعش نیروهایش شامل فرماندهان و نیز کارشناسان مالی را در بندر سیرت لیبی واقع در ساحل دریای مدیترانه از 200 نفر به 5000 نفر افزایش داده است .

روزنامه وال استریت در گزارشی نوشت : بر اساس اطلاعات دریافتی از مقامات، فعالان و ساکنان این بندر سیرت ، داعش مقر جدیدی برای کسب درآمد نفتی و برنامه ریزی برای عملیات تروریستی پیدا کرده است .

بنابر این گزارش، داعش با افزایش نیروهایش به 5 هزار نفر در این شهر، در صدد ایجاد دژی جدید در دریای مدیترانه تا ایتالیا است. سیرت از نظر پایانه های نفتی و پالایشگاه هابی نفتی از اهمیت برخوردار است.

اسماعیلی شوکری، رئیس اطلاعات نظامی این منطقه دراین باره می‌گوید : نیت آنها کاملا مشخص است چرا که می‌خواهند با رم بجنگند .

به گفته مقامات و فعالان لیبی این گروه به سرعت در حال استخدام و استقرار نیروهای خارجی و خانواده هایشان در سیرت است. این گروه تروریستی پیش از این نیز قصد داشت مقر اصلی اش را از سوریه و عراق به نواحی تحت اشغالش در خاک لیبی انتقال دهد.

گفتنی است، نزدیک به 85 درصد از نفت خام لیبی به اروپا به ویژه ایتالیا فرستاده صادر می شود. به هر حال، اگر داعش کاملا بر سیرت و مناطق پیرامون آن تسلط یابد، باید گفت که چند گام دیگر به اروپا نزدیکتر شده است.

مترجم: مریم فلاحی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها