«جام‌جم» از سوی جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان روزنامه برتر انتخاب شد

1000 مسافر تئاتر مقاومت در ایستگاه پایانی

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در حالی شامگاه شنبه با معرفی برگزیدگان و درخشش نمایش‌های «جان‌گز»، «سبز، سپید، سرخ» و «آوازهای سرشامی» به کار خود پایان داد که روزنامه جام‌جم، جایزه روزنامه برتر این رویداد را از آنِ خود کرد و حسین مسافرآستانه هم بعد از سال‌ها حضور در عرصه مدیریت فرهنگی این بار به عنوان بازیگر برتر تجلیل شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۴
1000 مسافر تئاتر مقاومت در ایستگاه پایانی

به گزارش جام‌جم، جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان مهم‌ترین رویداد رقابتی هنر نمایش در زمینه موضوع دفاع مقدس، سرانجام پس از مدت‌ها اجرای نمایش‌های مختلف صحنه‌ای، خیابانی، حوزه کودک و نوجوان، عروسکی و برگزاری نمایشگاه مرتبط عکس و پوستر با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان رسید و برندگان جوایز خود را دریافت کردند.

در این مراسم که اجرای آن را سیدجواد هاشمی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما به‌عهده داشت، جمعی از هنرمندان، مدیران نهادهای فرهنگی و هنری و برخی خانواده‌های معزز شهدا و اصحاب رسانه حضور داشتند. مرتضی سرهنگی، محمد خزاعی، رحمت امینی، شهرام کرمی، برزو ارجمند، بهروز بقایی، مهدی شفیعی، مهرداد رایانی‌مخصوص، مهدی رجبی‌معمار، سعید اسدی، حفیظ‌الله رفیعی، حمیدرضا افشار، رویا میرعلمی، ناهید مسلمی و حمید جبلی برخی افراد حاضر در این مراسم بودند.

1000 اجرای عمومی در 60 سالن

یکی از مهم‌ترین نکته‌های مثبت این اختتامیه کمترین میزان سخنرانی از سوی مدیران و مسئولان بود. حسین پارسایی، دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که بنای این دوره را بیش از هرچیز به درستی بر اجرای عمومی نمایش‌ها گذاشته بود، در این مراسم دقایقی کوتاه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در این جشنواره که امروز به ایستگاه پایانی رسیده است، در بیش از 60 تالار نمایشی بیشتر از هزار اجرای عمومی داشته‌ایم. امیدوارم پس از اتمام پانزدهمین دوره به استقبال شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برویم.

جایزه ویژه بازیگری برای مسافرآستانه

حسین مسافرآستانه را برای همیشه مرد و مدیری اهل تئاتر می‌شناسیم، حتی اگر چندصباحی را به سینما کوچ کرده باشد و حدود دو سالی مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری و دبیری جشنواره فیلم‌های ویدئویی یاس را هم عهده‌دار بوده باشد و در این چند وقت اخیر هم به سمت مشاور رئیس سازمان سینمایی منصوب شده باشد. او که سابقه دبیری جشنواره تئاتر مقاومت را در سال‌های گذشته در کارنامه دارد، در این دوره بازگشتی به دوران بازیگری‌اش داشت و در نمایش «جان گز» به کارگردانی نیما دهقان روی صحنه رفت.

این نمایش که در قالب جشنواره تئاتر مقاومت اجرا شد، در قصه‌ای اپیزودیک، جنگ را بر بستر اجتماعی امروز روایت می‌کند. مسافرآستانه که در این اثر تحسین شده با بازیگرانی چون فرزین صابونی، ناهید مسلمی، هومن کیایی، علیرضا آرا و رویا میرعلمی همبازی بود، موفق شد به خاطر بازی خوبش به صورت ویژه در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت تجلیل شود. این هنرمند هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: چند سال است که هیچ جشنواره‌ای نبود که در آن مسئولیتی نداشته باشم یا به عنوان کارگردان کاری روی صحنه نبرده باشم، برای همین به‌عنوان بازیگر عادت به جایزه گرفتن هم نداشتم. به همین خاطر گرفتن این جایزه برایم جالب است و از دست‌اندرکاران جشنواره و عوامل نمایش «جان گز» تشکر می‌کنم.

نمایش «جان گز» همچنین توانست جوایزی چون برگزیده اول کارگردانی (نیما دهقان)، برگزیده اول طراحی صحنه (سیامک احصایی)، برگزیده‌های بازیگری زن (رویا میرعلمی، ناهید مسلمی)، برگزیده‌های بازیگری مرد (فرزین صابونی و هومن کیایی)، برگزیده دوم موسیقی (آرش والی‌نژاد) و برگزیده دوم نمایشنامه نویسی (هاله مشتاقی‌نیا) را به دست آورد و همراه نمایش‌های «سبز، سپید، سرخ» و «آوازهای سرشامی» که آثار برتر این رویداد شدند، به طور مستقیم به سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

«شام آخر» و «خون و ماتیک» هم ازجمله نمایش‌های موفق مراسم اختتامیه بودند که جوایزی را در برخی از بخش‌های رقابتی از آنِ خود کردند.

در مراسم پایانی این رویداد همچنین برندگان بخش‌های کودک و نوجوان، رادیو تئاتر، پوستر و عکس و نمایش‌های خیابانی و محیطی هم جوایز خود را دریافت کردند.

خبرنگار جام‌جم؛ خبرنگار برتر شد

بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر مقاومت هم به تجلیل از رسانه‌های برتری اختصاص داشت که پوشش رسانه‌ای مناسبی از این رویداد داشتند که در این بخش جایزه بهترین روزنامه به جام‌جم رسید و علی رستگار، خبرنگار روزنامه جام‌جم هم جایزه خبرنگار برتر این رویداد را از آنِ خود کرد. در بخش خبرگزاری‌ها هم جایزه به خبرگزاری تسنیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها