زنی که تحت عنوان سرمایه‌گذاری در زمینه طلاسازی و پرداخت سودهای ماهیانه، اقدام به گرفتن ده‌ها میلیون تومان وجه نقد از افراد کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۹
پرداخت سودهای ماهیانه، ترفند زن کلاهبردار بود

اول آذرماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 141 شهرک راه آهن به مأموران اعلام کرد: خانمی بنام پروین . ح (42 ساله) تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه طلاسازی اقدام به گرفتن دهها میلیون تومان وجه نقد از من و بستگانم کرد اما پس از گذشت نزدیک به یک سال عنوان داشت که دیگر قادر به پرداخت سود ماهیانه و یا بازپرداخت اصل پول ما نیست.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حدود یک سال پیش خانمی که از چندی پیش با وی آشنا شده بودم عنوان کرد که در زمینه طلاسازی سرمایه گذاری کرده است؛ با وعده دریافت سود ماهیانه حاصل از سرمایه گذاری، بنده مبلغ 12 میلیون تومان تهیه و به ایشان تحویل دادم.

چندین ماه از پرداخت سود به صورت مرتب و در زمان مقرر گذشت و همین موضوع باعث شد تا بنده سایر بستگان خود را به این خانم معرفی کنم؛ در مجموع بیش از 20 نفر از بستگان سرمایه ای بالغ بر 500 میلیون تومان به این خانم تحویل دادند؛ چند ماهی، هیچگونه مشکلی در خصوص پرداخت سود از سوی این خانم وجود نداشت اما ناگهان و از شهریور سال جاری ایشان عنوان نمود که دیگر سود و یا اصل پولی را پرداخت نمی کند.

دستگیری متهم

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت متهم در منطقه شهران اقدام به دستگیری متهم کردند و در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که هیچگونه محل سرمایه گذاری با موضوع کارخانه طلاسازی مورد ادعای متهم وجود خارجی نداشته و متهم برابر اعترافات بعدی به انگیزه داشتن بدهی و پرداخت بدهی های خود بدین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از شکات پرونده نموده است.

به گزارش فارس، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

هشدار پلیسی: وعده پرداخت سودهای بالای حاصل از سرمایه گذاری، شیوه غالب بسیاری از افراد کلاهبردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها