رئیس انجمن عالی خوشنویسان ایران از پیگیری این انجمن برای ثبت جهانی خط نستعلیق با همکاری یونسکو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۹
تلاش کشورهای همسایه برای ثبت جهانی خط نستعلیق

جواد بختیاری با اشاره به اینکه خط نستعلیق هنر شناسنامه ای خوشنویسی ایران است گفت: خط شکسته و نستعلیق دو روی سکه زیبا شناسی هنر ایرانی است اما خط نستعلیق شناخته تر است و درحال حاضر تعدادی از کشورهای همسایه تلاش می کنند تا این خط را به نام خود ثبت کنند اما یکی از اقدامات مهم انجمن بعد از ثبت رسمی، پیگیری ثبت جهانی خط نستعلیق به نام ایران بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ثبت انجمن عالی خوشنویسان پس از چالشی 10 ساله میان اعضا اقدام بزرگی بوده است افزود: برنامه تغییر ساختار تشکیلاتی با شکل گرفتن 16 یا 17 کمیته در انجمن درحال تدوین است و این کمیته ها هم اکنون درحال عضو گیری هستند.

بختیاری افزود: انجمن از نظر تشکیلاتی در گذشته قدم های محکمی برنداشته است به این علت و نیز سوء استفاده عده ای درگذشته ، منسجم نبوده ایم و حالا باید از اشتباهات گذشته درس گرفت.

وی با بیان اینکه قرار است همایش صلح در آینه هنر و ادبیات نیز با کمک سازمان جهانی یونسکو برگزار شود گفت : این همایش در سه رشته خوشنویسی ، ادبیات و موسیقی دی ماه با همکاری یونسکو و با حضور استادان بنام این رشته های هنری برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن عالی خوشنویسان همچنین از برگزاری مسابقه جایزه بزرگ خوشنویسی خبرداد و گفت: بسیاری از کشورها تلاش می کنند با پرداخت جایزه های کلان اقدام به برگزاری مسابقات خوشنویسی کنند که لازم است این اقدام نیز در ایران صورت گیرد چرا که کشورهای همسایه آثار مطابق با سلیقه خودشان را به عنوان برتر انتخاب می کنند.

نخستین نشست خبری انجمن خوشنویسان ایران با حضور حسین نماینده وزیر ارشاد، علی اشرف صندوق آبادی عضو شورای انجمن خوشنویسان ، یدالله کابلی عضو شورای انجمن خوشنویسان، عارف براتی مدیر اجرایی شورای انجمن و جواد بختیاری رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان برگزار شد.

انجمن خوشنویسان ایران ماه گذشته به ثبت حقوقی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها