در راستای سرنگونی هواپیمای روسیه توسط ترکیه در سوریه، برای حل اختلاف‌های ایجاد شده بین مسکو و آنکارا و کش‌دار نشدن مساله، پیشنهادهای زیر ارائه می‌شود:
کد خبر: ۸۶۰۱۱۸
چند پیشنهاد برای مصالحه سوخویی!

1ـ آنکارا یک هواپیمای آمریکایی را هم سرنگون کند تا سیاست قدیمی: «یکی به نعل و یکی به میخ زدن!» اجرا شود و این سیاست کاربردی، مساله را به خودی خود حل کند، برود پی کارش!

2ـ اگر اخبار مربوط به زخمی و بستری شدن ابوبکر بغدادی، خلیفه داعشی‌ها در ترکیه صحیح باشد، اردوغان می‌تواند با ادعای این که دستور داده تا مسئولان بیمارستان از بغدادی دفترچه بیمه قبول نکنند و همه مخارجش را آزاد حساب نمایند و تازه آمپول‌هایش را هم بدون الکل بزنند، مساله سوخوی سرنگون شده را برای روس‌ها تلافی کند!

3ـ براساس آنچه روس‌ها ادعا می‌کنند، پسر اردوغان از داعشی‌ها نفت می‌خرد... پس با این حساب اگر پسر اردوغان برای مدتی در منزل‌شان به جای بخاری نفتی، بخاری گازی بگذارد، مساله به‌خوبی و خوشی حل می‌شود... هر چند که می‌گویند پسر اردوغان از این تهمت روس‌ها حسابی ناراحت شده و سروده: «دلارهایت را می‌بویند، مبادا بوی نفت داعشی‌ها را بدهد!»

4ـ جناب پوتین مقرر کند جناب اردوغان و خانواده برای تلافی ضرر و زیان هواپیمای سرنگون شده روسی، باید به مدت یک ماه، شبانه‌روز در یک اتاق حبس شوند و از صبح تا شب فقط سریال‌های ترکیه‌ای ببینند! بعد از یک ماه و مشخص شدن نتیجه کار، دل خود پوتین برای اردوغان و خانواده‌اش چنان می‌سوزد که برای آزادی‌شان از مشاهده سریال‌های ترکیه‌ای، کماندو می‌فرستد آنکارا!

5ـ از آنجا که پوتین، دان هشت جودو دارد مساله را به صورت جوانمردانه و روی تشک ورزشی حل کند... به این ترتیب که دو تا رئیس‌جمهورها با لباس رزمی با هم رقابت کنند تا ببینیم اردوغان که حریف جنگنده سوخوی روس‌ها شده، آیا حریف رئیس‌جمهور چغر و بد بدن‌شان هم می‌شود یا خیر! در ضمن گزارش این بازی هم به «هادی عامل» عزیز سپرده شود!

6ـ یک بازی جدید تلفن همراهی با نام clash of sukhoi طراحی شود و رئیس‌جمهور دو کشور در آن این قدر به همدیگر اتک بزنند تا معلوم شود ترکیه و ناتو قوی‌تر است یا روسیه و هم‌پیمانانش!

7ـ هر دو رئیس‌جمهور به دفتر علی پروین دعوت شوند و ضمن صرف جوجه‌کباب و در حضور عکاسان و خبرنگاران، روی همدیگر را ببوسند و کدورت‌ها را کنار بگذارند!

علی زراندوز - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها