رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بروز تنش در منطقه از جمله میان روسیه و ترکیه خوشایند هیچ کس نیست و این موضوع هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریست ها ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۸
روسیه و ترکیه تنش ها را کاهش دهند

علی اکبر ولایتی با اشاره به تنش اخیر میان روسیه و ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: بی شک ایجاد تردید در این منطقه حساس به هیچ وجه به مصلحت نیست و ما دو طرف روسیه و ترکیه را که همسایگان ما هستند به آرامش دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: حضور روسیه در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه بوده و برای کمک به دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست ها است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،ولایتی تأکید کرد: حضور روسیه در سوریه کاملاً مشروع است ولی باید تمام کشورهای منطقه ازجمله روسیه و ترکیه و سایر کشورها سعی کنند از بروز تنش هایی که خوشایند هیچ کس نیست جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ما توصیه اکید داریم که این نوع تنش ها حتماً در منطقه کاهش پیدا کند و تکرار نشود ولی این موضوع هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریست هایی که علیه دولت و ملت سوریه می جنگند ندارد، تروریست هایی که از حدود پنج سال پیش فعالیت می کنند و دهها هزار نفر از مردم بی گناه سوریه را کشته و بیش از 10 میلیون نفر را آواره کرده اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مبارزه علیه تروریسم و تروریست ها باید در داخل خاک سوریه توسط دولت و ملت این کشور و متحدان دولت سوریه صورت گیرد که ازجمله این متحدان، روسیه است.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مهاجران اشاره کرد و گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از طریق مجامع بین المللی و سازمان هلال احمر و صلیب سرخ کمک های خود را همواره به مهاجران و پناهجویان ارائه کرده است همانطور که به یمن کمک ارسال کرده و سال ها آوارگان افغانستانی را پذیرفته است.

وی افزود: در زمان رژیم صدام نیز تعدادی از برادران و خواهران عراقی از آنجا آواره شده و مورد پذیرش ایران قرار گرفتند.

ولایتی تأکید کرد: هیچ کشوری را نمی شناسیم که به اندازه جمهوری اسلامی ایران با پناهجویان رفتار انسانی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها