هشدار جدی حمله تروریستی در بالاترین سطح در منطقه و شهر بروکسل موجب شد تا کلیه ایستگاه های مترو در پایتخت بلژیک بسته شوند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۵
بلژیک در بیم و هراس حملات تروریستی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، بلژیک در مواجهه با یک تهدید بالقوه هشدار تروریستی، تدابیر امنیتی را در بالاترین سطح از جمعه شب در منطقه و شهر بروکسل، فرودگاه بروکسل و منطقه فلامان نشین ویلوورد به اجرا در آورده است.

شارل میشل نخست وزیر بلژیک اعلام کرد : به دلیل خطر حملات تروریستی در نقاط مختلف بروکسل از سوی افراد ناشناس این تصمیم گرفته شده است.

براساس تدابیر امنیتی کلیه ایستگاه های مترو بروکسل بسته شده اما اتوبوس های عمومی به فعالیتشان ادامه می دهند. مقامات همچنین ممنوعیت اجتماعات بزرگ و مراسم عمومی را اعلام کرده اند.

امروز شنبه 21 نوامبر (30 آبان) اغلب فروشگاه ها ، سینما ها ، مراکز فرهنگی تعطیل بوده و برگزاری مسابقات فوتبال به تعویق افتاده است.

خیابان های شهر بروکسل تقریبا خالی از عابران است. در عین حال، در سایر مناطق بلژیک وضعیت اضطراری اعلام شده است.

یک سخنگوی مرکز بحران دولت بلژیک گفت: در پی جلسه هیات دولت ، مقامات پلیس و سرویس های امنیتی این تدابیر اتخاذ شده اند. وی افزود: توصیه می شود که مردم به اماکن عمومی از قبیل مراکز تجاری، کنسرت ها تجمعات یا ایستگاه های اتوبوس نروند.

تعداد نیروهای پلیس و امنیتی در بروکسل افزایش یافته و تک تیراندازان بر فراز ساختمان های مختلف پایتخت بلژیک اوضاع را زیر نظر دارند. ماموران پلیس ساک ها و بسته های افراد را در پست های ایست و بازرسی کنترل می کنند.

روزنامه درنیئر اور چاپ بلژیک نوشته است: جمعه در جریان بازرسی ها در محله مولنبک شهر بروکسل مقدار قابل ملاحظه ای اسلحه و مواد شیمیایی کشف شده است. تعداد زیادی از تروریست های عامل حملات جمعه گذشته پاریس در محله مولنبک سکونت داشته و این محله به کنام و پایگاه پشتیبانی افراطگرایان تروریست شهرت دارد.

شارل میشل نخست وزیر بلژیک از مردم خواست که تدابیر امنیتی را رعایت کنند و تاکید کرد: ما به اندازه کافی اطلاعاتی داریم که ما را متقاعد کرده است که تهدید جدی و بالقوه است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها