رییس سازمان امور عشایر از تجهیز 15 هزار خانوار عشایری به پنل‌های خورشیدی تا پایان امسال خبر داد و گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته با وزارت نیرو در صددیم تا پنج سال آینده تامین برق اکثر خانوار عشایری از طریق پنل‌های خورشیدی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۰
برق عشایر خورشیدی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، کرمعلی قندالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان امور عشایر و معاونت برق روستایی وزارت نیرو درصددیم تا پایان امسال 15 هزار خانوار عشایری به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند که اعتبارات و تامین پنل‌های خورشیدی از طریق وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که سازمان امور عشایر مناطق ییلاقی و قشلاقی را به وزارت نیرو برای اجرای این طرح معرفی می‌کند، افزود: با تجهیز خانوار عشایری به پنل‌های خورشیدی آنها می‌توانند روشنایی، شارژ دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل موبایل و روشن‌کردن یکی از دستگاه‌های صوتی یا تصویری مانند تلویزیون را از این طریق انجام دهند. درصددیم در آینده نیز به گونه‌ای این سیستم را برای عشایر مجهز کنیم که بتوانند گرمایش و سرمایش از جمله حمام‌های خورشیدی را نیز از این طریق تامین کنند.

رییس سازمان امور عشایر گفت: طی برنامه پنج ساله باید بتوانیم تقریبا همه خانوار عشایری را که دائما در حال کوچ هستند و به مناطق ییلاقی و قشلاقی می‌روند به این سیستم مجهز کنیم.

قندالی اظهار کرد: حدود 85 تا 90 هزار خانوار عشایری در افق پنج ساله مجهز به پنل‌های خورشیدی می‌شوند و می‌توانند از این نعمت استفاده کنند که البته این میزان خانوار عشایری، کوچ‌رو نیستند و باید بتوانیم این برنامه را برای همه آنها اجرا کنیم.

وی اعلام کرد: اعتبار این طرح براساس بودجه سال 1394 تا 85 درصد با دولت و مابقی آن از طریق خانوار عشایری تامین می‌شود و 15 هزار خانواری که در سال جاری برای اجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفتند، براساس دستورالعملی خاص که بین وزارت نیرو و سازمان امور عشایر تدوین شده، انتخاب شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها