رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ریگان گفت: گورستانی با چهار قرن قدمت در روستای کوهشاه ریگان چشم‌انتظار ثبت ملی است.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۹
گورستان 400 ساله چشم‌ انتظار ثبت ملی + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، امیر ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ریگان با بیان اینکه گورستانی با چهار قرن قدمت در روستای کوهشاه ریگان چشم‌انتظار ثبت ملی است، اظهار داشت: این گورستان که کارشناسان میراث از آن بازدید کرده‌اند، قدمت آن را بیش از 400 سال اعلام کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ریگان بیان داشت: شهرستان ریگان دارای بیش از 50 اثر تاریخی و چندین گورستان با قدمت زیاد است که چشم‌انتظار ثبت ملی است.

وی تصریح کرد: سنگ‌های مرمری که در این گورستان به کار برده شده است دست‌کندهایی روی آنهاست که قدمت آنها را نشان می‌دهند.

ابراهیمی متذکر شد:به دلیل قرار گرفتن معدن سنگ مرمر در کنار این گورستان، در گذشته از سنگ‌های آن برای مزارها استفاده می‌کردند که اکنون این معدن به عنوان معدن سنگ مرمر مشغول فعالیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای کوهشاه منطقه گردشگری است، وجود این گورستان قدیمی می‌تواند جزو میراث فرهنگی و معنوی این منطقه مطرح باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ریگان عنوان کرد: وجود این گورستان قدیمی بیانگر تاریخ کهن و تمدن ریگان است و منطقه کوهشاه نیز یکی از این مناطق کهن در شرق استان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: روستای هدف گردشگری کوهشاه دارای جاذبه‌های متنوع و دیدنی است که این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها