رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

کاهش بودجه خوزستان به دلیل سهم نفتی!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از ابلاغ رییس جمهوری برای در نظر گرفتن یک ردیف بودجه ثابت اعتباری به خوزستان در راستای حل معضل ریز گردها خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۰
خوزستان برای مقابله با ریزگردها ردیف بودجه می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان، ضمن گرامیداشت رشادت های مردم این استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: در این زمان، سه برنامه مهم در راستای توسعه اقتصادی خوزستان در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: اولین برنامه، توجه به بودجه سال جاری است که در این زمان در حال سپری کردن ماه هشتم آن هستیم. البته تلاش های بسیاری صورت گرفته تا از ظرفیت باقی مانده استفاده بهینه را داشته باشیم.

سخنگوی دولت با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات پروژه های عمرانی در خزانه کشور تصریح کرد: بحث برجام یکی از موفقیت های بزرگ و ماندگار در عرصه بین المللی محسوب می شود که باید به آن افتخار کرد اما به دلیل اجرایی نشدن تعهدات هر دو طرف، در این زمان هنوز هم در وضعیت تحریم به سر می بریم.

نوبخت افزود: سازمان مدیریت متعهد می شود تا در صورت افتتاح ۵۰۰ پروژه عمرانی در بخش های مختلف تا پایان سال مالی، اعتبارات تملک دارایی خوزستان را تا پایان سال جاری به صورت ۱۰۰درصدی تخصیص دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین با اشاره به بودجه سال آینده کل کشور عنوان کرد: در این بودجه یک ردیف ویژه به منظور توسعه پایدار خوزستان تعلق خواهد گرفتد و اعتباراتی هر چند نه به اندازه نیازهای موجود اما تا حدودی پیش برنده به استان تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: از این پس تلاش های بسیاری صورت خواهد گرفت تا از محل مازاد درآمدهای استان خوزستان، بیشترین میزان اعتبار به این استان برگشت داده شود.

نوبخت با ابراز خرسندی از روند اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان گفت: به طور حتم با تخصیص یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با دستور مستقیم مقام معظم رهبری، بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین از ابلاغ رییس جمهوری در شب گذشته برای در نظر گرفتن یک ردیف بودجه ثابت اعتباری به استان خوزستان در راستای حل معضل ریز گردها خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها