تداوم خشکسالی در استان کرمان و اصلاح الگوی کشت، بسیاری از کشاورزان کرمانی را به سمت توسعه تولید زعفران در مزارع سوق داده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۶
کشت زعفران این بار در کرمان

به واسطه خشکسالی‌های اخیر، طرح‌های تغییر الگوی کشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های رفع مشکلات کشاورزی در استان کرمان مدنظر قرار گرفته که مهم‌ترین آن کشت زعفران در دشت‌های کم‌آب استان است.

به گزارش جام جم آنلاین،محمد قائم‌پناه، کارشناس کشاورزی استان کرمان در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: یکی از دلایلی که ما شاهد از بین رفتن ۷۰ درصد از آب مصرفی در آبیاری مزارع در استان هستیم این است که آب مجانی در اختیار کشاورز قرار گرفته است. باید این سبک را تغییر دهیم و کشاورز نیز بداند برای مصرف آب در بخش کشاورزی باید پول بپردازد.

وی افزود: در چنین شرایطی کشت زعفران در استان کرمان رونق یافته است. به‌خصوص در زرند و کرمان و راور در حال انجام است و خوشبختانه زعفرانی بسیار مرغوب در این مناطق به‌‌ویژه دشت خاک کشت می‌شود و می‌تواند به برندی قابل‌توجه تبدیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: خوشبختانه شاهد اقبال کشاورزان کرمانی به سمت تولید زعفران بوده‌ایم و نهایت همکاری نیز با کشاورزان در این خصوص انجام‌شده است.

عباس سعیدی افزود: در سال جاری 2900 کیلوگرم زعفران در مزارع محدود زعفرانی که در استان وجود دارد، برداشت‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها