پس از خون ریزی در پاریس خاورمیانه؛

پاریس غرق در خون! اما شارلی ‌ابدو چه خواهد کرد

حملات شب گذشته به شهروندان ساکن پاریس مانند هر حمله تروریستی دیگر در دیگر نقاط جهان قلب هر انسانی را به در آورد و به درستی و به حق موجب نفرت همه از تروریسم می شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۴
پاریس غرق در خون! اما شارلی ‌ابدو چه خواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته یکی از زیباترین شهرهای جهان شاهد حادثه ای بسیار زشت بود و آن چندین حمله تروریستی از سوی گروه آدمخوار موسوم به "داعش" بود.

این اقدام که موجب کشته شدن بی گناهان بسیاری گردید از سوی تمامی محافل رسمی و غیر رسمی و آزادگان جهان مورد نکوهش قرار گرفت و محکوم شد اما یادمان باشد که از این حملات تروریستی در دیگر نقاط هم اتفاق می افتد چه خوب است که همه جا همین همدلی و همزبانی باشد.

در هفته اخیر و در حرکتی مشابه داعش در بیروت و در منطقه ضاحیه در جنوب این شهر ،که از قضا آن هم پاریس خاورمیانه لقب گرفته ،اقدام به حملات انتحاری کرد و در آن سه نفر از آدمخوارهای خود را اجیر کرد تا خود را به جمع بی گناهان ، و مردمانی که کاری جز عبادت نمی کردند برساند و آنها را قتل عام کند.

هنوز تلخی این اتفاق در بین اذهان از بین نرفته که داعش دست به اقدام مشابهی در قلب قاره سبز زد.

در همین حین باید به خاطر بیاوریم که هواپیمای مسافربری روسیه نیز بر فراز صحرای سینا چگونه تکه و پاره شد و بر اساس اسناد و مدارک علت سقوط آن برخورد یک شی خارجی بوده است و به احتمال بسیار زیاد آن هم کار داعش بود.

البته هدف از نوشتن این مطلب تشریح و یا مقایسه این سه رویداد تروریستی نیست زیرا که بررسی و مقایسه آنها مجالی بیش از این می طلبد اما در این حین یعنی پس از سقوط هواپیمای روسیه بود که مجله شارلی ابدو، نشریه به اصطلاح طرفدار آزادی بیان در فرانسه که خیلی ها در این سوی کره زمین هم برای اهداف آن سینه چاک می کنند در اقدامی زشت سقوط هواپیمای روسیه را به سخره گرفت و سبب خشم روسها شد.

روسها به سخره گرفته شدن قربانیان خود را توهین به مقدسات دانستند. آنها معتقد بودند که اگر مجله شارلی ابدو واقعا مدعی آزادی بیان است باید از حمله تروریستی به دفتر خود این مجله هم کاریکاتور تهیه می کرد.

شاید بتوان گفت که چون قربانیان حادثه حمله به دفتر مجله از دوستان همین افرادی بودند که عالم و آدم را به تمسخر می گرفتند لذا ، علی رغم ادعا، نویسندگان مجله نمی توانستند علیه رفقای از بین رفته خود کاریکاتور بکشند. اما هم اکنون جهانیان که از نوشته ها و کاریکاتورهای این مجله هنوز داغ بر دل دارند منتظرند ببینند که چگونه این مجله احساسات میلیونها فرانسوی را حتی به بهانه آزادی بیان و عقیده به سخره می گیرد. همین والسلام

نگارش: حسین امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها