سومین یکشنبه نوامبر هر سال، بنا به تصمیم نمایندگان ملل متحد، برابر با روز جهانی «یادبود قربانیان حوادث جاده ای» است.
کد خبر: ۸۵۵۶۰۹
از سیندرلا تا کاپیتان سیروس؛ مرگ ترمز نمی کند!

به گزارش جام جم آنلاین، پنجمین علت مرگ و میر جهانی تا سال 2030، آسیب‌های رانندگی خواهد بود. از سوی دیگر، طبق بررسی‌ها، در هر مرگ ناشی از حوادث رانندگی، در حدود 700 نفر، مستقیم یا غیرمستقیم درگیرند. بیشتر افرادی که دچار سوانح رانندگی می‌شوند، جوان و جزو جمعیت فعال‌اند و مرگ یا از کار افتادگی آنها می‌تواند، نه‌تنها خانواده‌ی خود فرد و وابستگانش را دچار داغدیدگی کند، بلکه بر وضعیت اقتصادی نزدیکان هم تاثیرگذار باشد.

فرقی نمی کند کاپیتان تیم ملی فوتبال یا سیندرلا سینمای ایران یا هر شخص شهیری هم که باشی، در جاده های زندگی، مرگ ترمز نمی کند!

هر ساعت 2 نفر در حوادث ترافیکی کشته می شوند و هر 2 دقیقه یک معلول یا مصدوم شدید روی دست جاده های ایران می ماند؛ بیش از 20 هزار قربانی و 250 هزار معلول در سال.

فردا، روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای است و از میان خیل کسانی که در خاطر جاده ها جا مانده اند، سیروس قایقران و پوپک گلدره انتخاب شده اند برای گرامی داشتن یادشان! شاید جای خالی کاپیتان تیم ملی فوتبال و سیندرلای سینمای ایران بتواند تلنگری باشد بر خاطر ما تا آرام تر و محتاط در جاده های زندگی حرکت کنیم.

نخستین همایش ملی یادبود قربانیان حوادث جاده ای فردا 23 آبان در زیبا کنار رشت برگزار می شود؛ قرار است برخی ورزشکاران و هنرمندان هم در مراسم نمادین گرامی داشت یاد سیروس قایقران و پوپک گلدره حضور داشته باشند.

اعضای تیم ملوان بندر انزلی از جمله مهمانان همایش ملی یادبود قربانیان جاده ای هستند.

حوادث رانندگی در ایران، 20 برابر میانگین جهانی،25 برابر ژاپن و 100 برابر بیشتر از انگلستان است.

سازمان ملل متحد ، سومین یکشنبه نوامبر هر سال را روزجهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای، نام گذاری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها