مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران به تمامی تعهداتش در نقشه‌راه عمل کرده و گفت که آژانس در حال آماده‌سازی گزارش نهایی درباره موضوع PMD است.
کد خبر: ۸۵۵۴۶۰
آمانو: تهران به تمامی تعهداتش در نقشه راه عمل کرده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه او نگفته ایران سلاح اتمی دارد تصریح کرد که گفته مسائلی هست که ایران باید به آنها پاسخ دهد.

وی که در نشست عدم اشاعه اتحادیه اروپا سخنرانی می‌کرد تصریح کرد ایران به تمامی تعهداتش در نقشه راه عمل کرده و تنها نشست جمع‌بندی باقی مانده است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خاطر نشان کرد ایران رایزنی‌ها با آژانس در موضوع ادعایی جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای به اتمام رسانده و این نهاد نظارتی سازمان ملل، نتایج مربوط به این مورد را پس از تحلیل در گزارش نهایی خود خواهد آورد. آمانو خاطرنشان کرد که آژانس در مراحل نهایی دریافت توضیحات از ایران است.

آمانو در بخش دیگری از اظهاراتش، تصریح کرد اختیارات محول شده به آژانس، به موجب برجام فراپروتکلی هستند. او با بیان اینکه اقدامات مجاز شمرده شده در برجام خاص ایران هستند گفت که انجام این نظارت‌ها در هر کشور دیگری غیر از ایران منوط به صدور مجوز شورای حکام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها