فرمانده نیروی انتظامی از بکارگیری خودروهای مکانیزه برای ثبت جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: خودروهای مزدا ۳ جایگزین خودروهای فعلی پلیس می شوند.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۸
ورود مزدا ۳ به ناوگان پلیس کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه دومین همایش فصلی رؤسا و فرماندهان پلیس راهور ناجا ضمن رونمایی از خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای در جمع خبرنگاران، گفت: در این خودرو سیستمی نصب شده که کنترل مکانیزه پارک است و این سیستم می‌تواند با تصویربرداری خودروهای ایستاده، تخلف انجام داده را ثبت کند.

فرمانده نیروی انتظام افزود: با ایست‌ سنجی که در کنار پیاده‌رو است این خودرو می‌تواند زمان و مبلغ را تطبیق داده و مقایسه کند.

وی ادامه داد: این خودرو به صورت سیستمی تخلفات خودروها را حتی در صورت دوبله ایستادن ثبت کرده و در نهایت به مالک نیز منتقل می‌کند و جریمه نیز به همین صورت ثبت می‌شود.

سردار اشتری، مزایای استفاده از خودروی مکانیزه پارک حاشیه‌ای را دقت و سرعت بالا، رضایتمندی مردم و کاهش خطای انسانی دانست و گفت: تعدادی از این خودروها آماده شده و در حال تست هستند و اگر اهداف پلیس راهور محقق شود، به تولید انبوه خواهند رسید.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کشف حجاب و دور دور کردن‌ها، افزود: همکاران بنده در پلیس راهور و پلیس راه سراسر کشور موظفند با هر گونه تخلف در حوزه ترافیکی و رانندگی برخورد کنند. آلودگی صوتی، دور دور کردن و مزاحمت برای مردم و عدم رعایت پوشش اسلامی و کشف حجاب از جمله مواردی است که طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

سردار اشتری، اکثریت مردم را قانونمند دانست و گفت: کمتر از یک درصد افراد هستند که تخلف عمده می‌کنند که در مرحله اول به آنها گفته می‌شود که قانون و حقوق مردم را رعایت کنند و در غیر این صورت پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در مورد خروج خودروهای بنز از ناوگان پلیس، گفت: هم اکنون تعدادی مزدا در پلیس راهور آورده شده و در حال تست در جاده‌ها هستند، اگر پاسخ خوبی گرفتیم و قطعات داخلی نیز داشته باشند وارد ناوگان پلیس خواهیم کرد.

سردار اشتری افزود: خودروهای مورد استفاده پلیس در مرحله اول باید داخلی باشند یا داخل کشور مونتاژ شده باشند و غیر از موارد استثنایی که ستاد کل مجوز می‌دهد، ما تمام خودروها را از داخل کشور تهیه می‌کنیم. اگر خودرو مزدا خوب جواب دهد و نگهداری‌ آن نیز راحت باشد از این خودروها استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نوع برخورد پلیس راهور با کشف حجاب در خودروها، گفت: قانون تخلفی را تعریف کرده و جریمه آن را نیز مشخص کرده است. جریمه حتماً صورت می‌گیرد و خودرویی که باید متوقف شود، متوقف می‌شود البته با رعایت ادب و رأفت اسلامی.

سردار اشتری در ادامه درباره تمهیدات پلیس درباره مرسم ابعین هم گفت: زائران برای خروج از کشور باید گذرنامه معتبر داشته باشند ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه تقویت شده تا بتوان در امر خدمات‌رسانی به زائران با سرعت بیشتری اقدام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره جابه‌جایی پاتوق‌های دور دورهای شبانه در تهران گفت: هر جایی که تخلفی صورت بگیرد مأموران حضور یافته و طبق قانون با آنها برخورد می‌کنند.

سردار اشتری به اجرای طرح زمستانه از ۲۳ آذر تا ۲۳ اسفند 94 اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف نیروی انتظامی و پلیس راهور این است که بتواند از تجهیزات نوین الکترونیکی و سامانه هوشمند الکترونیکی بهره ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها