سخنگوی دولت گفت: با توجه به اقبال مجدد مردم از محصولات خودرو سازان فرصتی پیش امده تا خودرو سازان هم جبران مافات کنند و روی کیفیت خودروه نظارت بیشتری انجام دهند.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۷
خودرو سازان جبران مافات کنند و کیفیت را بالا ببرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود که امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزاری شد ، با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی موضوعی خود خواسته از طرف دولت نیست گفت : نرخ سود باید به صورت عقلانی و طبیعی کاهش یابد و منطق اقتصادی حکم می کند که نرخ سود کاهش یابد .

وی کاهش نرخ سود را اقدامی مهم برای جلوگیری از گران فروشی برخی در اقتصاد دانست و افزود :سیاست کوتاه مدت دولت خروج از رکود و تحرک بخشی به اقتصاد است و بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی سازو کارهای مورد نیاز برای تحقق این هدف را کرده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد : کاهش نرخ سود بانکی سیاست مشترک بانک مرکزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصادو دارایی است چراکه میزان سود تسهیلات بانکی با توجه به نرخ تورم ، نرخ سود فعلی تسهیلات غیر قابل توجیح است .

وی افزود:جلسه شورای پول و اعتبار در جلسه امروز خود موضوع کاهش نرخ سود بانکی را بررسی می کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر پیش بینی شده برای جلوگیری از انحراف و سوء استفاده از طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی گفت :وزارتخانه صنعت ،معدن و تجارت و خودروسازان سازو کار مورد نیاز در این زمینه را مودر توجه قرار داده است تا مانع از دلال بازی و فعالیت سود جویان شود .

وی در پاسخ به سوالی در باره کیفیت خودروهای داخلی و اینکه خودروهای موجود در انبارها در قالب این طرح عرضه می شود گفت : موضوع عرضه خودروهای باقی مانده در انبارها به معنی نقص ان نیست ، این خودروها به دلیل نداشتن بازار به فروش نرفته بود و الان که بازار ایجاد شده عرضه می شود ،ضمن اینکه وزارت صنعت معدن و تجارت موظف به نظارت بر کیفیت خودروهای عرضه شده در قالب این طرح است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها