مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران از امضا قرارداد وزارت نیرو با یک شرکت آلمانی برای احداث 1250 مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۹
آلمانها در 3 شهر استان تهران نیروگاه خورشیدی می سازند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سید علی بربند در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان تلفات شبکه توزیع برق استان تهران که در تاریخ سی ام مهر 93 به 18 درصد رسیده بود، در فاصله یک سال گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافت و اکنون این رقم 12.6 درصد است.

وی افزود: تلاش می کنیم که این رقم تا پایان سال جاری به 12.2 درصد برسد تا از کاهش تلفات شبکه توزیع در افزایش بهره وری شبکه برق استان بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران از امضا قرارداد وزارت نیرو با یک شرکت آلمانی برای احداث 1250 مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران خبر داد و گفت: از این رقم 500 مگاوات در تهران احداث می شود که 150 مگاوات در کهریزک، 200 مگاوات در ورامین و 150 مگاوات در ملارد احداث می شود و بقیه 750 مگاوات در شهرهای تبریز و اصفهان احداث خواهند شد.

وی افزود: قرار بر این شد تا تکلیف مساله‌ی زمین برای احداث این نیروگاه‌ها به زودی تعیین شود که بعد از آن، قرارداد 20 ساله خرید تضمینی برق با آلمان ها امضا خواهد شد.

برند با بیان اینکه سال 95 و سا 96 سالی سخت در تأمین نیاز تابستانه برق خواهد بود، گفت: برای یک سال آینده نیاز به سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری در بخش تولید پراکنده برق، توزیع و فوق توزیع استان تهران نیاز داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها