انتشار کاریکاتوری دیگر توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو در مورد سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا خشم مردم این کشور را برانگیخت.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۱
خشم روس‌ها در پی انتشار کاریکاتور تمسخرآمیز توسط شارلی ابدو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین این اقدام نشریه شارلی ابدو را محکوم کرده و گفت: این اقدام یقینا توهین به مقدسات ما می‌باشد چرا که این ربطی به دموکراسی یا آزادی بیان ندارد.

وی افزود: من و همکارانم سعی کردیم تا کاریکاتورهایی از خبرنگاران این هفته‌نامه که از سوی تروریست ها کشته شدند پیدا کنیم که نتوانستیم البته اگر ما هم در این باره کاریکاتوری منتشر کرده بودیم آن هم توهین به مقدسات بود حداقل در کشور ما.

اما سردبیر این هفته نامه فرانسوی در واکنش به سخنان سخنگوی کاخ کرملین گفت که تعبیر این کاریکاتور به معنای توهین به مقدسات روسیه غیر قابل قبول و درک است چرا که ما یک نشریه سکولار، دموکراتیک و الحادی هستیم و در انتشار اخبار همچون دیگر نشریات عمل میکنیم. هیچ شخصیتی در این تصویر کاریکاتور وجود ندارد. ما فقط خواستیم این رویداد را طبق خواسته خود به نمایش بگذاریم.

شبکه های اجتماعی هم در روسیه که خشمشان از انتشار این تصویربه اوج خود رسیده است این عمل را محکوم کردند. یک کاربر توییتر پرسید که چرا کارکنان در شارلی ابدو کاریکاتوری از اعضای تیم خود را که توسط گروه های جهادی به ضرب گلوله کشته شد چاپ نکرده است قطعا انتشار آن بسیار جالب تر خواهد بود.

عده‌ای هم گفتند که باید از این اقدامات منزجر کننده چشم پوشی کرده و نادیده گرفت چرا که هدف اصلی این نشریه تحریک واکنش ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها