4 قاتل از اولیای دم رضایت گرفتند

سحرگاه مرگ برای 5 محکوم به اعدام

شش محکوم به مرگ سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر در حالی پای چوبه دار رفتند که چهار نفر از آنها با مهلت اولیای دم به سلول‌های خود بازگشتند. حکم قصاص دو قاتل هم اجرا شد.
کد خبر: ۸۵۳۱۸۰
سحرگاه مرگ و زندگی برای 6 قاتل

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، نخستین مرد اعدامی که حکمش سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر اجرا شد، حمید نام داشت. او سال 87 در ایالت کالیفرنیای آمریکا مردی 50ساله به نام عبدالله را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود. قاتل در جلسه دادگاه که در شعبه 71 دادگاه کیفری برگزار شد در دفاع از خود مدعی شد: چند سال قبل با عبدالله در آمریکا آشنا شدم. با هم دچار مشکل شدیم تا این که پیش مقتول رفتم تا کینه‌ها را برطرف کنم اما او با چاقو به من حمله کرد و من در دفاع چند تیر به او شلیک کردم و 400 هزار دلار از پول‌هایش را سرقت کردم. برای آمدن به ایران مخفیانه به مکزیک و از آنجا به فرانکفورت رفتم سپس به ایران آمدم که دستگیر شدم. با اعترافات قاتل 40 ساله او به قصاص محکوم شد که این حکم از سوی قضات شعبه 20 دیوان عالی تائید شد.

اعدام پایان درگیری در پارک

دومین مرد اعدامی در اسفند 86 در یک نزاع پسری 25ساله را به قتل رسانده بود. قاتل پس از دستگیری در جلسه محاکمه که در شعبه 113 برگزار شد، در دفاع از خود گفت: من و مقتول دوست بودیم. روز حادثه در پارک آوینی خیابان چمران بودیم که مقتول رفتاری نامناسب از خود نشان داد و با هم درگیر شدیم. در جریان نزاع با چاقویی که همراهم بود ضربه‌ای به گردنش زدم که او جانش را از دست داد.

با دفاعیات پسر 23 ساله او به قصاص محکوم شد که با تائید حکمش در شعبه 15 دیوان عالی کشور حکم پسر قاتل روز گذشته در زندان رجایی شهر اجرا شد.

مهلت دوباره به 4 قاتل

دیروز چهار قاتل دیگر زنده به سلول‌های خود بازگشتند و برای جلب رضایت اولیای دم مهلت گرفتند. نخستین محکومی که دیروز موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد، امیر نام دارد که مهر سال 86 دوستش را در یک مغازه ساندویچی در محله مجیدیه به قتل رسانده بود.

قاتل که پس از شش ماه فرار دستگیر شده بود، در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: آن روز حالت طبیعی نداشتم وقتی مصطفی به داخل ساندویچی آمد به او اعتراض کردم که چرا با چاقو روی ماشینم خط کشیده است. اعتراض من باعث درگیری شد و در جریان آن با چاقو او را مجروح و فرار کردم. با اعترافات قاتل، قضات شعبه 74 دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند که با تائید حکم در شعبه 27 دیوان عالی کشور او پای چوبه دار رفت اما توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.

قتل برای سرقت پراید

دومین اعدامی که روز گذشته موفق شد مهلت بگیرد پسر 33 ساله‌ای است که اسفند سال 85 برای سرقت، راننده 45 ساله آژانسی را به قتل رسانده بود.

قاتل در جلسه محاکمه که در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد، در دفاع از خود گفت: پدرم مرا از خانه بیرون کرد برای همین روز جنایت آژانس گرفتم تا به بومهن بروم. در اطراف بومهن خودرو را به بهانه‌ای متوقف کردم و با ضربات چکش راننده را کشتم و خودروی پراید را سرقت کردم اما سه روز بعد دستگیر شدم. با اعترافات قاتل، او به قصاص محکوم شد که این حکم در شعبه 7 دیوان عالی کشور تائید شد.

دزدی مرگبار

در این پرونده حسن 32 ساله در تیر سال 88 راننده تاکسی 47 ساله را برای سرقت پول‌هایش به قتل رسانده سپس جسدش را در تاکسی مقتول در خیابان فدائیان اسلام به آتش کشیده بود. متهم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: من در بنگاه مسکن پدرم کار می‌کنم و چند روز قبل از قتل علی‌اصغر برای اجاره خانه به بنگاه آمد. فهمیدم او با فرزندانش زندگی می‌کند، برای همین تصمیم به سرقت از او گرفتم. برای همین خانه خودم را به او نشان دادم و پنج میلیون تومان پول بیعانه گرفتم. بعد از این که او ادعا کرد از اجاره خانه منصرف شده است، او را در خانه‌ام کشتم و بعد جنازه‌اش را با تاکسی به خیابانی خلوت بردم و با آتش زدن خودرو، فرار کردم. با اعترافات قاتل او با حکم قضات شعبه 74 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که این حکم توسط قضات شعبه 17 دیوان عالی کشور به تائید رسید. در حالی که قرار بود حکم مرد جوان امروز اجرا شود فرزندان مقتول به او یک بار دیگر برای کسب رضایت مهلت دادند.

جنایت در قهوه‌خانه

آخرین اعدامی که روز گذشته موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد پسری جوان به نام آرش است. پسر 27 ساله در بهمن سال 90 در یک نزاع خیابانی مردی جوان به نام حسن را در قهوه‌خانه‌ای در محله دولت‌آباد به قتل رسانده بود. با دستگیری آرش و اعتراف به قتل، او در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه شد.

مقتول در جلسه دادگاه مدعی شد: من با خواهرزاده مقتول اختلاف مالی داشتم. روز حادثه وقتی به قهوه‌خانه رفتم پسر جوان موضوع اختلاف را به دایی‌اش گفت که حسن با شنیدن آن عصبانی شد و با من و دوستم درگیر شد. در جریان درگیری من او را با چهار ضربه چاقو به قتل رساندم. با اعترافات قاتل، او به قصاص محکوم شد که این حکم از سوی شعبه 16 دیوان عالی کشور به تائید رسید.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
United States
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
۰
۰
یعنی پولجوركنندتاازادبشوندواقعا چه بگویم ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها