یک رسانه عرب زبان با اشاره به حمایت های مالی و تسلیحاتی شیخ نشین های خلیج فارس از تروریست ها در سوریه و یمن و دیگر کشورهای عربی خواستار دست برداشتن این کشورها از دنباله روی سیاست های آمریکا و غرب شد.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۵
پول هایی که شیخ نشین‌ها برای تروریسم هزینه می کنند

به گزارش تسنیم، روزنامه الزمان عراق در مطلبی به قلم "سامی الزبیدی" آورده است: کشورهای حوزه خلیج فارس به تروریست ها و افراط گرایان در سوریه در جنگ کثیف آنها علیه ملت سوریه کمک کردند و توان نظامی، اقتصادی و انسانی فرسوده کردند.این در حالی بود که در مقابل اراده ملت بحرین که خواستار اصلاحات است ایستادند و از خاندان حاکم و اقلیت در بحرین حمایت کردند.

این کشورها به جنگ در یمن روی آوردند و همه شهرهای آن را ویران کردند و ده ها هزار یمنی را در یورش های ددمنشانه خود کشتند و گرسنگی وآوارگی را برای آنها به ارمغان آوردند تنها به این دلیل که یمنی ها خواستار اصلاحات بودند.

در سوریه ارتش این کشور علیه تروریست ها ایستادگی کرد تا سوریه حفظ شود اما کشورهای حوزه خلیج فارس دنباله رو آمریکا و غرب در توطئه بزرگ برای ویرانی کشورهای عربی هستند.ارتش سوریه برای دفاع از حاکمیت و دخالت آشکار خارجی در امور داخلی این کشور می جنگد و می کوشد که ملت را از تروریست ها و مزدوران وابسته به کشورهای حوزه خلیج فارس نجات دهد.

این کشورها، تروریست ها را تجهیز می‌کنند تا سوریه و زیر ساخت های آن را نابود کنند. آنها به جنایات تروریست ها در کشتن ملت این کشور و نابودی شهرهای سوریه و منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده در میان مردم توجهی ندارند. همانگونه که سرقت آثار باستانی و نفت در نگاه رژیم های دنبال رو آمریکا جرم محسوب نمی شود.این اوج نفاق و تزویر است.

الزمان می نویسد:چرا کشورهای حوزه خلیج فارس پول های خود را هزینه آبادانی و توسعه علمی کشورهای عربی و مبارزه با فقر در دنیا نمی کنند؟چرا این کشورها به جای صرف هزینه برای کشتار و تخریب زیر ساخت ها این پول ها را برای پژوهش های علمی و پزشکی و مبارزه با بیماری های صعب العلاج مانند سرطان و ایدز صرف نمی کنند؟ کشورهای حوزه خلیج فارس به جای اینکه ماهانه میلیاردها دلار برای خرید سلاح و جنگ افزار آمریکایی صرف کنند تا با این سلاح ها، تروریست ها و افراط گرایان در سوریه و لیبی و یمن ومصر دست به کشتار بزنند این پول ها را هزینه سازندگی در کشورهای عربی کنند؟

نوبخت :منتسب‌ کردن هر اتفاقی به دولت قبل درست نیست

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با گذشت بیش از دوسال از روی کار آمدن دولت یازدهم، هنوز شاهد هستیم که مشکلات کشور به دولت قبل منتسب می‌شود، بالاخره دولت کی قصد دارد فعالیت های خود را شروع کند، گفت: این حرف که این دولت همه چیز را به دولت قبل متصل می کند هم درست است و هم نادرست، ممکن است 10 سال بگذرد و اسم این دولت آورده شود.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: اینکه اکنون بگوییم هر اتفاقی بیفتد حتما به عهده دولت قبل بگذاریم این صورت نمی‌گیرد و من نگفته‌ام دلیل سیل ایلام دولت قبل بوده است.

ترامپ: آمریکا فلج شده است

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا کتابی را منتشر کرده که در ان ضمن تکرار مخالفتش با توافق هسته‌ای ایران، اذعان کرده «آمریکا فلج شده است».

به گزارش فارس، در ادامه مبارزات انتخاباتی در آمریکا، یکی از نامزدهای پیشتاز جمهوریخواهان کتابی با عنوان «آمریکا فلج شده است»، منتشر کرد.

این کتاب «آمریکای فلج شده: چطور می‌شود که بار دیگر آمریکا را قدرتمند کرد؟» نام دارد و در آن دونالد ترامپ یا انتقاد از سیاستهای داخلی و خارجی دولت باراک اوباما تاکید کرده که با تغییر این سیاستها و انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور آینده می‌توان بار دیگر آمریکا را قوی کرد.

نامزد جمهوریخواه در این کتاب بر لزوم شکست دادن داعش تاکید کرده اما اشاره‌ای به نحوه عملیاتی کردن چنین اقدامی اشاره نکرده است. وی البته از اعزام حدود ۵۰ نیروی ویژه به سوریه از سوی دولت اوباما انتقا کرده و آنرا بی اثر توصیف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها