ثبت ۱۱۵ درصد رشد بارش

باران پاییزی کشور را سیراب کرد

سرانجام بارش‌های پاییزی در بیشتر نقاط کشور آغاز شد و در طول یک هفته گذشته حجم بارش‌ها از ۱۰ میلیمتر در هفته گذشته به ۲۸ میلیمتر رسید.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۲
باران پاییزی کشور را سیراب کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، میزان بارش‌ها در سال گذشته و در همین زمان ۲۳ میلیمتر و متوسط درازمدت ۱۳ درصد ثبت شده بود. حجم بارش‌ها از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۱۱۵ درصد نسبت به متوسط درازمدت افزایش یافته است.

براساس اطلاعات بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز کشور، در طول هفته گذشته و از روز ۲ آبان‌ ماه ۴۰ میلیمتر بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، ۳۲ میلیمتر در حوضه آبریز خزر و ۳۰ میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گزارش شده است.

همچنین ۶ میلیمتر بارش در حوضه فلات مرکزی و ۳ میلیمتر نیز در حوضه قره‌قوم بارندگی ثبت شده و تنها حوضه‌ای که بارش موثری در آن ثبت نشده، حوضه هامون و مرزی شرق است. البته بارش‌های شدید هفته گذشته در استان‌هایی همچون ایلام با ۱۴۶ میلیمتر و لرستان با ۱۲۰ میلیمتر باعث بروز سیل در برخی نقاط این استان‌ها شد.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران استان ایلام با ۷۶ برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه احمدآباد ساوه در استان مرکزی با ۱۰۰ درصد کاهش کمترین میزان بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها