نگرانی ها درباره خطرات ناشی از بازگشت اعضای روس داعش به کشورشان بیشتر شده است و 3 دختر روس که به اغفال دختران می پرداختند، اخیرا به اتهام تبلیغ برای داعش بازداشت شدند .
کد خبر: ۸۵۱۳۶۳
بازداشت دختر روس که برای داعش نیرو جذب می کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک دختر دانشجوی روس به نام "واروارا کارالووا" که قبلا به تلاش برای پیوستن به داعش در سوریه متهم شده بود، به اتهام جذب نیرو برای این گروه تروریستی بازداشت شد.

کارالووا در مه 2015 ناپدید شد، و عملیات گسترده یافتن وی با همکاری سرویس اطلاعاتی روسیه و ترکیه آغاز شد و سرانجام پیش از ورود به خاک سوریه بازداشت و به مسکو بازگردانده شد .

یک گروهک افراطی چهارشنبه گذشته (28 اکتبر) در مسکو متلاشی شد که 2 عضو دختر این گروهک قبلاً به داعش در سوریه پیوسته بودند و کارالووا نیز به دام این گروهک افتاده بود.

"اِلِنا اَلِکسیوا" سخنگوی وزارت کشور روسیه اعلام کرد : این گروهک در چارچوب تحقیقات مربوط به جرایم گزارش شده در شهر شچیولکوفو در حومه مسکو متلاشی شد و در راستای این تحقیقات 2 تبعه تاجیکستانی روز چهارشنبه به اتهام سرقت بازداشت شدند .

نیروهای امنیتی روسیه در بازرسی منازل اعضای این گروهک 2 دختر را پیدا کردند که قبلاً به سوریه رفته و با گروه تروریستی داعش همکاری کرده بودند.

مدارک جمع آوری شده از منازل اعضای این گروهک نشان می دهد که آنها برای داعش نیرو جذب می کردند و نیروهای جدید را به سوریه می فرستادند.

شناسایی شبکه بزرگ جذب تروریست

منابع امنیتی اعلام می کنند که اعترافات کارالووا کمک شایانی به بازرسان روس برای شناسائی و متلاشی کردن شبکه بزرگ جذب نیرو برای داعش خصوصاً نیروهای دختر و ارسال آنها به روسیه کرد .

دادگاه منطقه لِفورتوفو در مسکو نیز اعلام کرد که کارالووا نام خود را به الکساندرا ایوانوفا تغییر داده بود و طبق یکی از مواد قانون کیفری که مربوط به همکاری با گروه های تروریستی است ، بازداشت شد .

کارالووا 19ساله روز 27 مه 2015 خانه اش را به سوی دانشکده فلسفه دانشگاه دولتی مسکو ترک کرد ولی اثری از وی در دانشکده پیدا نشد و پدرش فهمید که دخترش با هواپیما به استانبول رفته است .

کارالووا روز 4 ژوئن 2015 به همراه 12 شهروند روس دیگر نزدیک مرزهای ترکیه پیش از ورود به سوریه بازداشت شد .

سرویس اطلاعاتی روسیه پس از بازگرداندن کارالووا به کشورش وی را زیرنظر گرفت و همه تحرکاتش را کنترل کرد و متوجه شد که وی بار دیگر با تروریست های فعال در سوریه ارتباط برقرار کرده است و با بازرسی منزل وی مدارکی دالّ بر همکاری وی با تروریست ها به دست آورد و محاکمه وی آغاز شد .

منابع امنیتی می گویند : کارالووا از طریق اینترنت فریب شبکه جذب تروریست را خورده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها