گفت‌وگو با نخستین بخشدار زن استان فارس

مهم‌ترین برنامه‌ام محرومیت‌زدایی است

روند انتصاب مدیران زن در استان‌ها حالا به استان فارس رسیده است. بر همین اساس روز یکشنبه، مسئولیت بخش مرکزی شهرستان خنج به خانم نسا خیل تاش رسید و حکم بخشدار شدن وی تصویب و منتشر شد. با این بخشدار جوان شهرستان خنج گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید.
کد خبر: ۸۵۰۴۹۲
مهم‌ترین برنامه‌ام محرومیت‌زدایی است

***

از خودتان بگویید؛ تحصیلات و مشاغل و سمت‌هایی که پیش از این در شهرستان خنج داشته‌اید؟

36 ساله و مجرد هستم و در یک خانواده پرجمعیت در لارستان استان فارس به دنیا آمده‌ام. تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی ادامه دادم و از سال 1388 نیز به استخدام فرمانداری شهرستان خنج درآمدم. از آن زمان تاکنون نیز در سمت‌های مشاور فرماندار در امور زنان، کارشناس سیاسی انتخابات و در مجموع در حوزه‌های امنیتی، انتظامی و اجتماعی در فرمانداری مشغول فعالیت بودم.

چگونه و چطور به جایگاه بخشدار مرکزی خنج رسیدید؟

فکر می‌کنم اولین عامل تاثیرگذار در این انتخاب، تصمیم دولت برای استفاده از توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و ایجاد شادی و نشاط در این قشر از طریق به صحنه کشاندن آنها باشد که یکی از این قرعه‌ها به نام من افتاد. از سویی از آنجا که انتخاب من توسط استاندار و با معرفی فرماندار خنج صورت گرفت، دومین عامل را نظر و ارزیابی مثبت شخص فرماندار از فعالیت‌ها و توانمندی‌های گذشته خود در فرمانداری می‌دانم و امیدوارم بتوانم حسن نظری را که به بنده شده است با خدمت به مردم شهرستان خنج پاسخ دهم.

از شهرستان خنج، ظرفیت‌ها و مشکلاتش بگویید و این که فکر می‌کنید آن را به خوبی می‌شناسید تا بتوانید در جهت رفع مشکلات آن قدم بردارید؟

به عقیده من اولین ظرفیت این شهرستان، مردمان خونگرم، فهیم، خوشفکر و نجیب و صبور است که می‌توان روی کمک آنها برای رفع مشکلات حساب کرد. از دیگر ظرفیت‌های آن می‌توان به ظرفیت کشاورزی، ارتباط آن از طریق لارستان با بنادر جنوبی از جمله بندرعباس و ظرفیت‌های تاریخی آن اشاره کرد. من هم گرچه اطلاعات لازم را از این شهرستان دارم، اما اطلاع دقیق‌تر من درخصوص بخش مرکزی است که اکنون مسئولیت بخشداری آن را نیز به عهده دارم. البته با توجه به این که تازه عهده‌دار این مسئولیت شدم، اکنون در حال بررسی دقیق‌تر ظرفیت‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات و استفاده از این ظرفیت‌ها هستم.

برنامه مشخصی هم برای اداره مناسب این بخش دارید؟

مهم‌ترین برنامه و اولویت من، حرکت در جهت محرومیت‌زدایی است. مهم‌ترین برنامه دیگرم نیز که همسو و در امتداد برنامه اول است، فراهم کردن زمینه حضور فعال و پرنشاط بانوان منطقه در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است و از آنجا که چند سالی به‌عنوان مشاور فرماندار در حوزه بانوان فعالیت داشتم و به مشکلات و آسیب‌های آنان واقفم، امیدوارم بتوانم با بررسی مشکلات این قشر و برنامه ریزی برای رفع آن، اقدام مفیدی در این زمینه انجام دهم.

فکر می‌کنید روزی بر مسندهای مهم تری چون فرمانداری یا استانداری تکیه خواهید زد؟

با توجه به توانمندی‌هایی که در خودم سراغ دارم، تصور می‌کنم بتوانم با تلاش و کسب تجربه، مسئولیت‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری را هم به عهده بگیرم، هرچند از عهده‌دار شدن یک مسئولیت چه اکنون و چه در آینده، هدفی جز خدمت به مردم و منطقه ندارم و نخواهم داشت.

فاطمه مرادزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها