«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با حضور در کنگره این کشور طی سخنانی درباره داعش تاکید کرد که واشنگتن در نهایت داعش را شکست خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۱۷
حملاتمان را در رقه و رمادی علیه داعش تشدید می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در حالی که انتقادات از استراتژی دولت باراک اوباما در قابل داعش در آمریکا همچنان ادامه دارد، اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور در کمیته امور مسلح سنا از مواضع دولت در قبال داعش دفاع کرد.

رئیس پنتاگون تاکید کرد داعش تهدیدی برای مردم آمریکا و کشورهای دوست آمریکا نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که «ما در نهایت به داعش شکستی بلند مدت و بادوام وارد خواهیم کرد».

کارتر افزود فشارمان به داعش را در دو شهر رقه سوریه و الرمادی عراق تشدید می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با بیان آنکه در سوریه همکاری با روسیه نداریم، گفت اجازه نمی‌دهیم عملیات روسیه بر سرعت و گستره حملات ما در سوریه تأثیری بگذارد.

به گزارش هیل، درباره تغییرات در استراتژی آمریکا در قبال داعش گفت که «این تغییرات را می‌توان با سه حرف R یعنی رقه، رمادی و حملات(Raids) توصیف کرد.

کارتر تاکید کرد که ائتلاف به رهبری آمریکا درنظر دارد از نیروهای میانه‌روی سوری بری هدف قرار دادن رقه، مقر داعش در سوریه حمایت کند.

وی گفت: «در حالی که رویکرد قدیمی آموزش و تجهیز نیروهای سوریه در خارج از سوریه و اعزام آنها برای جنگ به سوریه بود، رویکرد جدید کار با رهبران گروه‌های تایید شده‌ای است که در حال جنگ با داعش هستند و نیز ارائه تجهیزات و برخی آموزشها به آنها و حمایت هوایی از عملیاتهای آنها است».

کارتر درباره تلاش برای خارج کردن «رمادی» از دست داعش گفت که اقدامات و همکاریهای آمریکا با نیروهای عراقی و قبایل سنی مذهب برای بازپسگیری این شهر و پس زدن داعش را نمونه و نشانه‌ای از همکاری دو طرف خواند.

وزیر دفاع آمریکا البته با دخالت در امور داخلی دولت عراق هشدار داد که دولت بغداد باید اطمینان حاصل کند که سلاحها به نیروهای شیعه و قبایل سنی به گونه برابری توزیع شده و حقوق یکسانی به نیروهای شیعه و سنی پرداخت شود.

کارتر درباره بعد سوم رویکرد جدید آمریکا در قبال داعش که همان «حملات» است، تاکید کرد که آمریکا آمادگی انجام حملات بیشتر در حمایت از شرکای خود را دارد و نیز آماده انجام حملات یکجانبه است.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: «ما از حمایت از شرکای توانمند خود در انجام حملات سودجویانه علیه داعش یا انجام چنین حملاتی به صورت مستقیم خواه این حملات از طریق اقدام هوایی یا مستقیم روی زمین باشد، عقب نخواهیم نشست».

در این نشست جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم حضور داشت.

وی که اخیرا به این سمت منصوب شده، تاکید کرد در صورتی که قرار دادن نظامیان آمریکایی در کنار عراقی‌ها سبب تقویت آنها در مبارزه علیه داعش شود، او چنین اقدامی را توصیه خواهد کرد.

ژنرال ارشد آمریکایی با اشاره به تحولات جاری در سوریه با توجه به حملات روسیه و تحولات میدانی این کشور گفت که فعلا موازنه قدرت در میدان نظامی سوریه به نفع اسد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها