مهندسان در کالیفرنیا قصد دارند تا چند هفته آینده، ساخت مسیر آزمایشی 150 میلیون دلاری سیستم حمل‌ و نقل هایپرلوپ را آغاز کنند که مسافران را از میان یک لوله بدون هوا با سرعت صوت حمل می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۸۴۴
حمل و نقل آینده با هایپرلوپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، هنگامی که در سال 2013 برای اولین بار الون ماسک ایده ساخت هایپرلوپ را مطرح کرد، آن را به عنوان اختراعی عجیب و غیرقابل اجرا تلقی کردند که هیچگاه کار نخواهد کرد اما در حال حاضر سرمایه‌گذاری برای ساخت این نوع سیستم حمل‌ و‌ نقل مهیا شده است و می‌توانیم به زودی شاهد راه‌اندازی نمونه آزمایشی آن در کالیفرنیا باشیم.

اولین مسیر آزمایشی فناوری حمل‌ و نقل هایپرلوپ (HTT) با طول هشت کیلومتر در عرض چند هفته آینده در کالیفرنیا ساخته خواهد شد.

طراحان این فناوری در نظر دارند 10 میلیون نفر از این مسیر آزمایشی اولیه که در دره Quay واقع است، استفاده کنند اما فرآیند ساخت‌و‌ساز آن به تنهایی دو سال‌و‌نیم به طول خواهد انجامید.

به گفته ماسک، سرانجام هایپرلوپ می‌تواند مسیر 610 کیلومتری لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو را در عرض 30 دقیقه طی کند و مسافران را دو برابر سریعتر از هواپیما به مقصدشان برساند.

هایپرلوپ روشی پیشنهادی برای انتقال مسافران بین دو مکان با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت است.

در این سیستم یک لوله طولانی وجود دارد که با تخلیه هوا در آن خلا ایجاد می‌شود. این لوله را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در هوا معلق باشد و از زلزله و یا شرایط بد جوی محافظت شود.

مسافران به صورت انفرادی یا گروهی در جایگاهی قرار می‌گیرند و سپس به کمک آهنرباهای بزرگی بالا برده می‌شوند تا در کپسول‌هایی قرار گیرند.

هرکپسول به اندازه شش تا هشت مسافر جا دارد و در عرض 30 ثانیه مسافران پیاده و سوار خواهند شد. هزینه هر نفر به ازای یک مسیر حدود 20 دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها