جام جم آنلاین: ارتش سوریه پس از دریافت آتشبارهای پرقدرت «توس 1 ای» معروف به «جهنم روسی» یا «پخته شدن در آفتاب» از روسیه، توانسته است در مناطق کوهستانی لاذقیه پیشروی کند و سنگرها و پایگاههای گروه های تروریستی بویژه داعش را ویران کند.
کد خبر: ۸۴۹۴۱۶
داعشی ها گرفتار «جهنم روسی»

به گزارش ایرنا، ویژگی های آتشباری جهنم روسی با برد چهار هزار و 500 متر به گونه ای است که پس از برخورد با هدف و انفجار، با تولید دمایی معادل 1000 درجه سانتیگراد تا شعاع چند صد متری را تحت تاثیر امواج ویران کننده دمایی و تخریبی خود قرار می دهد.

همچنین این سلاح که تقویت شده تسلیحات «بوراتینو» مربوط به زمان شوروی است و نوع پیشرفته آن روی تانک تی 72 قرار دارد، در هربار گلوله گذاری توان 24 شلیک را دارد که به محض اصابت تمامی اکسیژن موجود در هوا را می سوزاند و نیروهای دشمن را از بین می برد و تمامی این عملکرد فقط در چند ثانیه صورت می گیرد.

افزایش نیروهای مستشاری سپاه در سوریه

مسئول روابط عمومی کل سپاه، با اشاره به شهادت تعدادی از پاسداران سرافراز انقلاب اسلامی و مدافعین حرم در سوریه و در عرصه‌ی مأموریت‌های مستشاری در کمک به ارتش و بسیج مردمی این کشور برای مقابله با تروریست‌های تکفیری گفت:در پی دور جدید تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه و پیروزی اخیر جبهه مقاومت اسلامی در مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری، متناسب با نیازها، شاهد افزایش نیروهای مستشاری ایران در این کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف افزود:در ایام منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی و در دفاع از پیام آور کربلا حضرت زینب (س) چهارتن از مدافعین سرافراز و فداکار حرم به نام‌های مصطفی صدرزاده، سید میلاد مصطفوی، عبدالله باقری و امین کریمی در حین انجام مأموریت محوله در سوریه به شهادت رسیدند.

عذرخواهی تونی بلر

نخست وزیر اسبق انگلیس در گفتگویی از اشتباهات خود در جنگ عراق معذرت خواهی کرد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، «تونی بلر» در مصاحبه با «فرید ذکریا» گفت: بخاطر اشتباهاتی که در جنگ عراق داشتم و بر اساس اطلاعات غلط تصمیم به حمله به این کشور گرفتیم معذرت خواهی می کنم.

هر چند بلر اعلام کرد که بخاطر استفاده از اطلاعات غلط در جنگ عراق معذرت خواهی می کند اما در مورد «صدام» دیکتاتور معدوم عراق، اعلام کرد که این اقدام کار درستی بوده است.

نخست وزیر اسبق انگلیس در حالی از نقش خود در آغاز جنگ عراق معذرت خواهی می کند که هفته گذشته در کتابی که اختصاص به خاطرات «کالین پاول» وزیر دفاع اسبق آمریکا داشت فاش شد که بلر و «جرج بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۰۲ یعنی یک سال قبل از آغاز حمله به عراق، در مورد حمله به این کشور به توافق رسیده بودند.

پایان ماه عسل ریاض و قاهره

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در حالی سه شنبه آینده عازم امارات، هند و بحرین می شود که عربستان در دستور کار این سفر جا ندارد از همین رو برخی مستثی شدن عربستان از این سفر را نشانه تشدید اختلافات بین دو کشور دانسته اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الامارات 71، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر سه شنبه آینده عازم امارات، هند و بحرین می شود.

اما از آنجا که عربستان از این سفر استثنا شده است برخی آن را نشانه بالا گرفتن اختلافات بین دو طرف می دانند.

در این میان دیدار السیسی از امارات در چارچوب ادامه گفت‌وگوهای مشورتی و هماهنگی مداوم دو کشور صورت می گیرد و بر این اساس قرار است درباره مسایل منطقه ای از جمله سوریه، عراق و گسترش تروریسم و مقابله با افکار افراطی در منطقه گفت‌وگو شود.

نکته قابل ملاحظه اینکه برخی رسانه های خبری از موضع مشترک امارات، هند و برخی کشورهای عربی دیگر با مصر در زمینه عملیات روسیه خبر داده بودند که سفر السیسی نیز در همین راستا انجام می شود.

اما فعالان سیاسی در این باره گفتند، السیسی ریاض را از سفر هفته جاری خود به منطقه مستثنی کرد زیرا اختلاف های دو کشور بیش از پیش شدت یافته است و سخنان سامح شکری وزیر خارجه مصر در حمایت از حمله روسیه به تروریست ها در سوریه نیز به این اختلافات دامن زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها