وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با قرارداد سفید امضا مقابله می کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرارداد می تواند کوتاه مدت اما باید دارای امضا باشد زیرا با قراردادهای سفید امضا مقابله می کنیم.
کد خبر: ۸۴۸۹۴۴
با قرارداد سفید امضا مقابله می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه دردیدار با نمایندگان کارفرمایان، کارگران، تعاونگران و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه رفاه و تامین اجتماعی زنجان افزود: هر دقیقه پنج نفر به آمار کارجویان در کشور اضافه می شود لذا سالانه نیازمند ایجاد بیش از 800 هزار شغل جدید در کشور هستیم.

وی گفت: در شرایط اقتصادی سخت با برنامه ریزی و همراهی مردم می توان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد، اگر در دو جبهه سیاست اقتصادی و فقر مبارزه نکنیم فرهنگ جامعه بیشتر آسیب دیده و به سمت زوال ارزش ها حرکت خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اقتصاد در طول سالیان دراز وابسته به نفت بوده است اما در طول فعالیت دولت تدبیر و امید هر سال نسبت به سال قبل وابستگی به نفت کمتر شده است.

وی ادامه داد: گفته می شد پول نفت را بر سر سفره های مردم می آوریم اما نه تنها از این بابت سودی عاید مردم نشد بلکه گفتن حرفهای مقطعی از این دست برای جلب رضایت افراد بوده لذا در درازمدت منافع مردم را تهدید می کند.

ربیعی در ادامه به موضوع حذف یارانه برخی افراد اشاره کرد و گفت: بطور قطع تصمیم سختی گرفته شده و حذف یارانه بیش از دو میلیون نفر نارضایتی هایی را از دولت ایجاد می کند اما برای توسعه و پیشرفت نیازمند اتخاذ تصمیم های سخت هستیم.

وی همچنین از تشکل های کارگری و کارفرمایی، تشکل های تعاونی و خیریه به عنوان نهادهای میانجی یاد کرد و افزود: رسالت این بخش در پیشبرد اهداف توسعه ای جامعه نه تنها کمتر از دولت نبوده بلکه می تواند بیشتر از دولت باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در هر دو قسمت اقتصادی و مبارزه با فقر تحت عنوان «سیاست رفاهی» نیازمند اهتمام بیشتر هستیم.

وی بر استفاده از کمک نهادهای مردمی در قالب دانش های مختلف در پیشبرد اهداف دولت نیز تاکید کرد و گسترش ارتباطات عمودی و افقی را از سیاست های دولت در بخش تعاون برشمرد.

ربیعی اشتغال ناشی از افزایش تولید و اشتغال عمومی را نیز دو سیاست مهم دولت در حوزه اشتغال عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها