زن جوان وقتی با پسر دانشجو ازدواج می‌کرد نمی‌دانست او سه سال قبل پدر و مادرش را به قتل رسانده و قرار است از او برای قتل زنان سالخورده استفاده کند.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۴
لیست سیاه مرد جنایتکار برای قتل مادربزرگ‌ها

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، تحقیقات پلیسی برای رازگشایی از این پرونده 20 مهر امسال همزمان با شکایت فرزندان زنی سالخورده در پلیس آگاهی نیشابور، در دستور کار پلیس قرار گرفت. تحقیقات نشان داد، این زن برای شرکت در یک مراسم مذهبی از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته بود.

جستجو برای شناسایی سرنوشت زن 70 ساله ادامه داشت تا این که چادر او حوالی محل ناپدید شدنش در کنار چاه آب در منطقه دهنو فیلخانه کشف شد. ماموران که احتمال می‌دادند این زن در چاه افتاده باشد، به بررسی چاه پرداخته و 48 ساعت پس از ناپدید شدن او، جسد را پیدا کرده و با کمک آتش‌نشانان از عمق چاه بیرون آوردند.

پیرزن کشته شده

در ابتدا دو فرضیه قتل و سقوط در چاه براثر حادثه مطرح شد که با توجه به سرقت شدن طلاهای پیرزن، احتمال جنایت قوت گرفت.

با گزارش پزشکی قانونی درباره خفه شدن پیرزن، ماموران مطمئن شدند این زن قربانی سرقت طلاهایش شده است.

پرونده در اختیار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت. ماموران برای کشف سرنخی از این جنایت، راهی محل برگزاری مجلس مذهبی شده و در تحقیق از افراد حاضر در آنجا متوجه شدند، پیرزن همراه زن جوانی آنجا را ترک کرده است.

دستگیری متهمان

با کشف این سرنخ تحقیقات روی شناسایی هویت زن جوان متمرکز شد و ماموران با تحقیقات میدانی هویت زن 20ساله به نام نیلوفر را شناسایی کردند. نیلوفر پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل و در بازجویی‌ها منکر هرگونه اطلاعی از سرنوشت پیرزن شد.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات متوجه شدند، این زن به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشته از او جدا شده و چندی قبل به عقد موقت مردی جوان در آمده است.

قتل پدر و مادر

پسر 29 ساله به نام ساسان نیز دستگیر شد که او هم در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد. ماموران که متوجه تناقض‌گویی‌های ساسان شده بودند، به سوابق او پرداخته و دریافتند ساسان سال 91 پدرو و مادرش را در شهرستان سبزوار به قتل رسانده است. او آذر سال 91 پس از این که پدر و مادرش از مسافرت بازگشته بودند با آنها درگیر شده و با ضربات چاقو پدر و مادرش را به قتل رسانده است.

با گذشت سه سال از این جنایت، مرد جوان با رضایت خواهرش به عنوان تنها ولی دم آزاد شده بود.

اعتراف به جنایت

پس از افشای قتل پدر و مادر توسط ساسان، نیلوفر که از این موضوع شوکه شده بود، لب به اعتراف گشود و گفت: چندی قبل با با ساسان آشنا شدم. او خود را دانشجو معرفی کرد و مدعی شد پدر و مادرش در حادثه‌ای فوت کرده‌اند. به صورت عقد موقت با هم ازدواج کردیم و پس از مدتی دچار مشکل مالی شدیم. ساسان از من خواست زنان سالخورده را به خانه بکشانم تا پس از بیهوش کردن آنها، طلاهایشان را سرقت کنیم. ابتدا مخالفت کردم، اما با اصرار‌های همسرم پذیرفتم با او همکاری کنم.

وی اضافه کرد: با مقتول در یک مجلس زنانه آشنا شدم و او گفت به دنبال همسری مناسب برای پسرش است. من هم به دروغ ادعا کردم، خواهری دارم که می‌تواند پسر او را خوشبخت کند. به بهانه آشنایی با خواهرم او را به خانه کشاندم و قرص‌های خواب‌آور را در شربت حل کردم تا طبق نقشه او را بیهوش کنیم. پیرزن بیماری قند داشت و به همین خاطر شربت را نخورد. موضوع را به ساسان گفتم که او وارد اتاق شد و پیرزن را با طناب خفه کرد. بعد از قتل، النگو و گوشواره‌های مقتول را سرقت کرده و جسد او را حوالی روستای دهنو داخل چاهی انداختیم.

اعتراف مرد جنایتکار

ساسان نیز پس از افشای جنایت، به قتل اعتراف کرد و گفت: من خیلی عصبی هستم و به خاطر عصبانیت پدر و مادرم را کشتم. وقتی با نیلوفر آشنا شدم، به او علاقه‌مند شده و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم، اما مشکلات مالی باعث شد مرتکب قتل دیگری شوم. اگر دستگیر نمی‌شدیم قصد داشتم به سرقت از زنان سالخورده ادامه دهم.

سرهنگ سید حسن حسینی، فرمانده انتظامی نیشابور در این باره به جام‌جم گفت: متهمان صحنه قتل را بازسازی کرده و در حال حاضر با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها