جام جم آنلاین: گروه های تروریستی و تکفیری القاعده و داعش تلاش می کنند که زنان عربستانی را بیش از پیش جذب کنند.
کد خبر: ۸۴۸۵۷۴
جذابیت زنان عربستانی برای داعش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی "الوطن"، شستشوی مغزی زن عربستانی باعث شده است که وی افراط گری را در خانه و محل زندگی اش گسترش دهد.

خانم " میرفت عبدالرحمن " دانشجوی دانشگاه نایف عربستان در رساله فوق لیسانس خود می گوید: بر اساس دین اسلام، جرایم تروریستی معاصر که با خونریزی و غارت اموال همراه است، نسخۀ جدیدی از محاربه به شمار می آید.

عبدالرحمن گفت : یکی از اهداف استراتژیک گروه های افراطی فریب و جذب زنان عربستانی است و نهادهای امنیتی عربستان با این وجود اقدامی لازم برای مبارزه با پدیده پیوستن زنان به گروه های تروریستی و افراطی انجام نمی دهند.

برخی از زنان عربستانی در چند سال گذشته به القاعده و داعش پیوستند که " هیله القصیر ، اروی بغدادی ، ریما الجریش ، می الطلق ، امینه الراشد ، ندا القحطانی و مطلقه شهر ساجر (شمال ریاض پایتخت عربستان) " از همین زنان هستند.

معضل انتخاب رییس جمهور لبنان

سی امین جلسه پارلمان لبنان ویژه انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور که قرار بود امروز (چهارشنبه) برگزار شود اما تعداد نمایندگان حاضر در صحن به حد نصاب نرسید تا این انتخاب به جلسه سی ویکم موکول شود.

به گزارش ایرنا، کمتر از یک سوم نمایندگان برای شرکت در جلسه سی ام مجلس لبنان ویژه انتخاب رییس جمهوری سیزدهم این کشور در صحن علنی پارلمان حضور یافتند.

نبیه بری رییس مجلس لبنان یازدهم ماه نوامبر مصادف با روز چهارشنبه 21 آبان ماه را برای برگزاری جلسه سی و یکم پارلمان به منظور انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور تعیین و اعلام کرد.

از 25 ماه مه 2014 تاکنون، 514 روز است که با رفتن « میشل سلیمان»رییس جمهوری سابق از کاخ ریاست جمهوری(بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است.

براساس این گزارش، جلسات مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می رسد و رسمیت می یابد اما بر خلاف جلسه اول که برای انتخاب رییس جمهوری به همین تعداد رای نیاز است.

در جلسات دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق (نصف به علاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود.

رییس جمهور لبنان را نمایندگان مجلس این کشور ازمیان نامزدهای طایفه مسیحی مارونی انتخاب می کنند.

طرح داعش برای ترور ولیعهد و نخست‌وزیر نروژ

مقامات نروژ مدارکی بدست آورده‌اند که نشان می‌دهد، داعش نخست وزیر و ولیعهد این کشور را هدف عملیات تروریستی قرار داده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتزشوا؛ "کارستن کارلسن،" دیپلمات سفارت نروژ در اظهار داشت: نروژ شواهدی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش می‌خواهد شاهزاده "هوکن ماگنوس،" ولیعهد این کشور، و "ارنا سولبرگ،" نخست‌وزیر، را هدف قرار دهد.. که کشورش شواهدی در اختیار

این اظهارات مقام نروژی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل مشارکت کشورش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق، ارائه شد.

کارلسن افزود: مشارکت ما در ائتلاف ضد داعش دو دلیل دارد، دلیل اول جنایت‌های داعش و نقض حقوق بشر توسط این گروه در خاورمیانه است؛ اما دلیل دوم وجود شواهدی مبنی بر طرح ریزی داعش برای حملات تروریستی در اروپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها