سرشاخه‌های شرکت هرمی که به بهانه استخدام، دانشجویان را فریب داده و آنها را به گروگان گرفته و اخاذی می‌کردند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۴۸۴۹۴
سرشاخه‌های هرمی به بهانه استخدام، گروگانگیری می‌کردند

به گزارش جام ‌جم آنلاین ، دیروز پسر 23 ساله‌ای با مراجعه به دادسرای امور جنایی از همکلاسی دوران دانشگاهش به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد.

پسر دانشجو در مورد نحوه ربوده شدنش گفت: دانشجوی ترم آخر رشته کامپیوتر هستم. ترم قبل به‌دلیل این‌که بیکار بودم ترم تابستانی نگرفتم و به شهرمان، شاهرود بازگشتم. اواخر شهریور، امیر که همکلاسی دانشگاهم بود با من تماس گرفت و مدعی شد می تواند برایم در شرکت نفت اهواز کار پیدا کند. وقتی با خانواده‌ام صحبت کردم آنها مخالفتی نکردند. اوایل مهر برای انجام کارهای استخدام به تهران آمدم و امیر مرا به خانه‌ای حوالی بریانک برد. وقتی وارد خانه شدم 12 نفر آنجا بودند که دوستم مدعی شد آنها هم برای استخدام آمده‌اند. چند روزی آنجا بودم که امیر گفت برای استخدام باید 14 میلیون تومان ضمانت بانکی بدهم و مجبورم کرد این پول را از خانواده ام بگیرم. وقتی پول را از بانک گرفتم آنها به زور 14 میلیون را از من گرفتند.

وی اضافه کرد: بعد هم مرا به خانه برده و حبسم کردند. آنها اجازه نمی دادندبه خانه بروم و وقتی در برابر خواسته شان مقاومت می کردم مرا مورد ضرب و جرح قرار می دادند. در این مدت آنها مجبورم کردند اسم و شماره دوستان و آشنایم را به آنها بدهم و در تماس با این افراد از آنها بخواهم برای کار در شرکت نفت به تهران بیایند. وقتی شماره دوستانم را به آنها دادم فهمیدم در دام گلدکوئیست افتاده‌ام. در این مدت رئیس باند به نام نادر چند بار به آن خانه آمد و وقتی می‌دید حاضر به جذب دوستانم نیستم همراه سه نفر دیگر مرا کتک می‌زدند.

پسر دانشجو در مورد نحوه فرارش از مخفیگاه گروگانگیران گفت: آنها هنگام تماس با خانواده‌ام مرا وادار می‌کردند بگویم در اهواز مشغول کارم. بعد از هر تماس نیز تلفن را از من می‌گرفتند. از این وضعیت خسته شده بودم به همین دلیل با خط دیگری که در اختیارم بود به پدرم پیامک دادم و موضوع را گفتم. بعد هم به سرشاخه‌های شرکت هرمی گفتم پدرم همراه پلیس به‌دنبالم می‌آید. صبح امروز آنها که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دیدند با برداشتن وسایلشان، خانه را تخلیه کردند. دو پسرجوان مراقب من بودند که فرار نکنم اما من از غفلت آنها استفاده کردم و خودم را به دو مامور پلیس راهور رساندم و موضوع را به آنها گفتم. ماموران پلیس نیز یکی از مراقبان مرا به نام نوید دستگیر کردند اما امیر موفق به فرار شد.

با اظهارات پسر 23 ساله تحقیقات از نوید آغاز شد.

نوید 24 ساله در بازجویی گفت: دانشجوی مکانیک هستم و در یکی از شهرهای شمالی زندگی می کنم. دو ماه قبل یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت می‌تواند در پتروشیمی تبریز برایم کار پیدا کند. وقتی به تهران آمدم آنها 14 میلیون تومان پول از من گرفتند و آن موقع بود که فهمیدم در دام شرکت‌های هرمی گرفتار شده‌ام.آقای قاضی من خودم مالباخته هستم و برای گرفتن پولم مجبور به همکاری با رئیس باند شدم. اعضای این شرکت هرمی در قالب تورهای مسافرتی فعالیت می‌کنند. آنها افراد را به بهانه استخدام جذب کرده و پس از دریافت پول، گروگان می‌گیرند.

با اظهارات دو پسر جوان آنها به اتهام فعالیت در شرکت‌های هرمی با دستور محسن مدیرروستا بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی بازداشت شده و پرونده برای رسیدگی تخصصی به دادسرای جرایم اقتصادی ارسال شد.

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها