بیانیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حماس در خط مقدم مبارزه و مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین است

با گذشت سه هفته از آغاز انتفاضه سوم (انتفاضه قدس) و گسترش مبارزات استشهادی جوانان و نوجوانان فلسطینی به همه شهرها وشهرک های واقع در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی در بدترین موقعیت خود در مقایسه با دو دهه گذشته قرار گرفته و تمامی تدابیر این رژیم برای برقراری آرامش و تثبیت اوضاع در مناطق اشغالی، با شکست روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۸۴۸۴۷۶
انتفاضه سوم با ابعاد فراگیرتر

تازه ترین اقدام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در صدور مجوز برای «تفتیش بدنی» فلسطینیان (حتی در شرایطی که مشکوک نباشند) آن هم بعد از صدور مجوز حمل سلاح برای شهرک نشینان صهیونیست به خودی خود نشان‌دهنده نگرانی وهراسی است که مقامات رژیم صهیونیستی را در برگرفته و بیانگر اوضاع وخامت باری است که حتی رفت وآمدها و بسیاری از فعالیت اقتصادی وتجاری این رژیم را در شهر بیت المقدس ودیگر شهرهای واقع در سرزمین های 1948 متوقف ساخته است.

آنچه مسلم است نه تنها اعضای دولت نتانیاهو، بلکه هیچ یک از صهیونیست‌های اشغالگر، آغاز دور جدیدی از مبارزات فلسطینیان را پیش بینی نمی کردند و به‌هیچ وجه انتظار آن را نداشتند که «انتفاضه سوم» با این ابعاد فراگیر و در حالی که برخی از اختلافات، شکاف های موجود میان گروه‌های فلسطینی راعمیق تر کرده بود، آغاز شود.

انتفاضه‌ای که این بار بیش از گذشته همه اعضای خانواده فلسطینیان به ویژه زنان ودختران در آن نقش اصلی را ایفا می‌کنند و هر روز بیش از روز قبل در صحنه مقابله با نظامیان رژیم اشغالگر حاضر می شوند.

پیداست که سفر «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل به فلسطین اشغالی ودیدار وی با مقامات تل آویو، بیش از آن که زمینه‌ ساز شرایط دلخواه سران رژیم صهیونیستی باشد، آتش خشم جوانان و نوجوانان فلسطینی را در اعتراض به اهمال ورزی‌های این سازمان، شعله ورتر خواهد کرد؛ جوانان ونوجوانانی که به هیچ نوع کمکی از خارج مرزها چشم ندوخته‌اند و از رژیم های پادشاهی در دنیای عرب که اینک آشکارا با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند نیز هیچ امیدی ندارند.

اینجاست که تحلیلگران مسائل غرب آسیا، ازچشم اندازی بسیار امیدوارکننده درخصوص نتایج انتفاضه سوم سخن می گویند و پایان این دور ازمبارزات فلسطینیان را همراه با نتایجی بسیار قابل ملاحظه پیش بینی می کنند.

جعفر قنادباشی - کارشناس مسائل خاورمیانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها