محققان با استفاده از کریستال مایع استفاده شده در انواع صفحه نمایش تلویزیون و گوشی های هوشمند، موفق به درمان قطعی پیرچشمی شدند.
کد خبر: ۸۴۸۲۳۵
درمان قطعی پیرچشمی با استفاده از مواد تلویزیون!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، پیرچشمی یا «Presbyopia» به عدم توانایی خواندن و دیدن اشیای نزدیک گفته می شود که معمولا پس از چهل سالگی دیده می شود.

با گذشت سن، عدسی چشم انعطاف پذیری و کشش لازم برای تمرکز روی اشیای نزدیک را از دست می دهند. معمولا برای حل این مشکل، از عینک استفاده می شود.

محققان دانشگاه لیدز انگلیس برای این مشکل راه حلی یافته اند که افراد را از عینک بی نیاز می کند.

در این روش، از مواد استفاده شده در صفحه نمایش های کریستال مایع (LCD) استفاده می شود. با استفاده از این مواد، عدسی های مصنوعی تولید می شود که با حرکت ماهیچه های اطراف عدسی طبیعی چشم، به طور خودکار متمرکز می شوند و مشکلات مربوط به عدسی مانند پیرچشمی و آب مروارید را حل می کنند.

محققان در این روش، با بی حسی موضعی، یک برش در سطح قرنیه ایجاد می کنند و با استفاده از امواج اولتراصوت (مافوق صوت) عدسی معیوب را از بین می برند و لنز مصنوعی کریستال مایع را جایگزین عدسی آسیب دیده می کنند.

مدیر این پروژه تحقیقاتی معتقد است که پروژه را تا پایان دوره دکتری یعنی سال 2018 به پایان می رساند و می توان از این روش برای درمان تمام بیماران مبتلا به پیرچشمی استفاده کرد.انتظار می رود که این روش تا کمتر از یک دهه دیگر، قادر به درمان قطعی پیرچشمی باشد.

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها