با اینکه هنوز در اوایل پاییز هستیم اما گمانه زنی ها در باره سردی و یا گرمی زمستان از هم اکنون آغاز شده است که هر نهاد و ارگانی نظر خاص خودش را می گوید.
کد خبر: ۸۴۸۱۰۵
یک زمستان و دو هوا؛ بالاخره گرم است یا سرد؟

به گزارش جام جم آنلاین، چندی پیش در رسانه ها اعلام شد که امسال پاییز گرمی داریم و این روزها در باره زمستان ابراز نظرهایی می شود.

در فضای مجازی عنوان می شود که چیت چیان وزیر نیرو طی دستوری جدید به معاون خود در امور برق و انرژی که رونوشت آن به وزیر کشور نیز ارائه شده است با پیش‌بینی زمستانی سخت و پربارش از فلاحتیان خواسته است نسبت به ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه‌ها اقدام کند

در نامه ای که یک نسخه آن را یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو در اختیار خبرگزاریها قرار داده، آمده است: طبق گزارش های واصله در فصول پاییز و زمستان پیش رو (به ویژه در ماه های مهر و آبان) به دلیل بروز النینوی قوی-بروز پدیده قوی آب و هوایی- احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و بارش های زیاد در ایران وجود دارد.

مدت زمانی از انتشار این خبر نمی گذرد که مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: فصل پاییز و ماه‌های ابتدایی زمستان نه تنها سردتر نخواهد بود، بلکه دمای هوا، گرم‌تر از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

احد وظیفه گفت: بر اساس مدل‌های اقلیمی، دمای زمستان امسال در ایران به طور میانگین حدود 1 تا 1.5 درجه گرم‌تر از شرایط نرمال خواهد بود.

وی همچنین به پیش‌بینی‌های انعکاس یافته در مدل‌های اقلیمی اشاره کرد و افزود: میزان بارندگی برای بخش‌هایی از کشور شامل غرب و جنوب غرب بیش‌تر از حد نرمال پیش‌بینی شده است، آمار ارائه شده در مدل‌های اقلیمی به طور تقریبی است و با احتمال و خطا مواجه است و اگر برای یک منطقه بارش نرمال یا بالاتر از حد نرمال بیان شده، 50 درصد احتمال دارد این پیش‌بینی درست باشد.

وظیفه با تاکید بر اینکه اعتقاد نداریم به اینکه زمستان سردی پیش‌رو است، ادامه داد: بر اساس مدل‌های اقلیمی نه تنها زمستان سردتر از شرایط نرمال نخواهیم داشت، بلکه احتمالا این فصل گرمتر از شرایط عادی خواهد بود.

تناقض در گفتار متولیان و دست اندرکاران آب و هوایی در این روزهای سال، سبب شده تا مردم به دیده تردید به پیش بینی های علمی نگاه کنند و تجارب سنتی و رویکرد سالیان گذشته را جایگزین این پیش بینی ها بکنند و الله بختگی خودشان حدس هایی بزنند. انشالله که سالی پربارش و در عین حال معتدل داشته باشیم.

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

حسین امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها