مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

واگذاری عملیات حفاری به بخش خصوصی

وال‌استریت ژورنال اعلام کرد تعداد شرکت‌های نفت و گاز خارجی که به ایران سفر کرده اند، نشان دهنده جدی بودن رقابت بر سر میادین نفتی ایران است و در حالی شرکت های اروپایی در حال رقابت برای بازگشت سریع تر و گسترده تر به ایران هستند که شرکت های آمریکایی به دلیل سیاست های کاخ سفید از حاشیه نظاره گر این رقابت هستند.
کد خبر: ۸۴۸۰۹۸
رقابت جدی غول های نفتی دنیا بر سر میادین نفت و گاز  ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، رینر سیل، مدیر اجرایی شرکت انرژی OMV که بخشی از سهام آن متعلق به دولت استرالیا است، تأکید کرد با در نظر گرفتن تعداد شرکت های نفتی و گازی خارجی که برای حضور در صنعت انرژی ایران به کشور سفر کرده اند می توان فهمید که رقابت بر سر میادین ایران بسیار جدی است.

طی دیروز و در حاشیه یک کنفرانس مرتبط با امور انرژی که در ایران برگزار شد، شرکت های خارجی با ارائه سابقه و توانمندی های فنی خود قصد ربودن گوی رقابت از دیگر شرکت های خارجی حاضر در این کنفرانس داشتند.

در این کنفرانس توتال فرانسه به سابقه طولانی خود در صنعت نفت ایران پرداخت و انی ایتالیا نیز با نشان دادن یک انیمیشن ویدیویی فنآوری حفاری های عمیق این شرکت را به رخ دیگر رقبا کشید.

شرکت OMV نیز از تمایل خود برای بازگشت به صنعت گاز کشور که تا سال 2007 در آن مشغول به فعالیت بوده است خبر داد و اعلام کرده است میدان گازی "چشمه خوش" را برای شروع فعالیت در ایران در نظر دارد.

اما یکی از نکاتی که در این کنفرانس توجهات را به خود جلب کرده بود غیبت بزرگ شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی نظیر اگزون مبیل و شورن بود.

اگرون مبیل و شورن طی گفتمان های جداگانه ای از پایبندی خود به تحریم های کاخ سفید و نظارت بر اجرای آنها توسط شرکت های آمریکایی خبر داده اند.

نکته ای که شرکت های خارجی را برای حضور گسترده تر در صنعت انرژی ایران تشویق می کند، هزینه کمتر میادین ایران برای توسعه به نسبت میادین دیگر کشورها است که این امکان را به این شرکت ها می دهد که حتی با قیمت پایین نفت در شرایط کنونی در ایران به فعالیت بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها