جام جم آنلاین: شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ در اظهاراتی توهین‌آمیز، عزاداران حسینی را بدعت‌گذارانی نامید که فقط ادعای محبت اهل بیت (ص) را دارند.
کد خبر: ۸۴۷۶۹۱
ادعای مفتی سعودی در باره عزاداری حسینی

به گزارش پرس تی وی، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان سعودی و رئیس هیات علمای این کشور عزاداران حسینی را بدعت‌گذار نامیده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی در شبکۀ المجد عربستان مراسم عزاداری و سینه‌زنی شیعیان در ایام محرم را مخالف با سنت پیامبر اسلام (ص) دانست.

مفتی عربستان گفت: «کسانی که در ماه محرم و روز عاشورا عزاداری و سینه‌زنی به راه می‌اندازند بدعت‌گذار هستند و تنها ادعای محبت اهل بیت رسول الله (ص) را دارند.»

پایگاه خبری القطیف مباشر گزارش داد: علمای شیعۀ منطقۀ قطیف در الشرقیه عربستان، ضمن محکوم کردن اظهارات مفتی این کشور، آن را توهین به مذهب شیعه دانستند.

براساس این گزارش، شماری از فعالان منطقۀ قطیف اظهارات اخیر مفتی عربستان را تحریکی برای کشتار مسلمانان شیعه دانستند و این سخنان را در راستای تشویق برای افزایش عملیات تروریستی علیه شیعیان قملداد کردند.

پس از حملۀ مسلحانه در روز جمعه (24 مهر) به حسینیه‌ای در منطقه سیهات در قطیف که منجر به کشته شدن 5 نفر شد، اهالی قطیف رژیم آل سعود را مسئول اصلی این عملیات دانستند.

روسها و آمریکاییها چگونه با داعش می جنگند

نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی عراق از اقدامات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش بسیار خورسند هستند. چرا که پس از 16 ماه تک تازی داعش در عراق، به نظر می رسد این گروه تروریستی در مقابل جنگنده های روسی حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش خبرنگاران جوان،این نشریه نوشت: به باور نیروهای امنیتی عراق، ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا نتوانست مانع از پیشروی و جنایتهای این گروه تروریستی شود. عراق و روسیه اواخر ماه گذشته تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های اطلاعاتی امضا کردند. اقدامی که با واکنش منفی آمریکایی ها مواجه شد.

واکنش آمریکا به این اقدام با بهت همراه بوده است. چرا که مقامات آمریکایی نگرانند روس ها که به تازگی وارد میدان شده اند، اوضاع عراق را به دست بگیرند. آمریکایی ها که هزینه های مالی و جانی بسیاری را در عراق متحمل شده اند، نمی توانند بپذیرند روسیه بار دیگر در عراق قدرت بگیرد.

حضور قدرتمند روسیه در عراق حتی باعث شده است جایگاه حیدر عبادی – نخست وزیر و دست نشانده آمریکا در این کشور – به خطر افتد. چرا که قدرت های غربی نگرانند حیدر عبادی با رویگردانی از آنها، در زمین روسیه نقش آفرینی کند. نگرانی از تمایل حیدر عبادی به روس ها و ناتوانی وی برای اجرای طرح مبارزه با فساد و رشوه خواری، غربی ها را مصمم کرده است درصدد یافتن جانشینی برای وی برآیند.

مسعود بارزانی، صدام دوم است

القدس العربی به نقل از همسر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق ، نوشت : مسعود بارزانی رئیس کنونی منطقه کردستان عراق «صدام دوم» است زیرا به گونه ای رفتار می کند که این منطقه ، ارثیه او و خانواده اش است.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشی از سلیمانیه عراق نوشت: سخنان همسر جلال طالبانی ، نشانه هایی جدید از میزان اختلافات میان احزاب کرد عراق است.

رسانه های کرد به نقل از منبع نزدیک به خانواده طالبانی نوشتند:«همسر طالبانی در دیدار با مسئولان جنبش تغییر و گروهی از شرکت کنندگان در تظاهرات اخیر در منطقه کردستان عراق افزود بارزانی به سرنوشت مردم کردستان اهمیتی نمی دهد.

این در حالی است که کوسرت رسول معاون رئیس اتحاد میهنی کردستان ، خواستار برگزاری نشستی فوری به منظور دستیابی به راه حل هایی برای حل بحران در منطقه کرستان شد.

رسول با اشاره به اینکه کردستان به کسی اجازه تشدید و تعمیق بحران را در این منطقه نخواهد داد ، گفت: نباید مساله تاخیر در پراخت حقوق کارمندان را که علت مستقیم تظاهرات اخیر بوده ، به مساله ریاست منطقه کردستان، ربط داد.

جنبش تغییر، بارزانی را فاقد مشروعیت دانست و اقدامات و تصمیمات درباره اخراج وزرای این جنبش از دولت و جلوگیری از ورود رئیس پارلمان کرستان به اربیل را به منزله کودتای نظامی توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها