هنوز پشت انسان از گزارش چند ماه قبل وزیر زنان هند در مورد قتل روزانه دو هزار نوزاد دختر در این کشور می لرزد که رسانه ها از وقوع جرمی در سرزمین راجاها خبر داده اند که هر شنونده ای را در بهت و حیرت فرو می برد.
کد خبر: ۸۴۷۶۶۴
ننگ بر این مردمان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره انگلیسی، در سال 2012 بود که هند در صدر خبرهای جهان قرار گرفت. این واقعه نه به دلیل کشف، اختراع و یا یک اقدام انسان دوستانه رخ داده بود بلکه اقدام گروهی از مردان جوان در ربودن یک زن جوان و تجاوز گروهی به وی و سپس بیرون انداختن پیکر نیمه جان این زن از خودرو موجب شده بود تا مدت ها اخبار مربوط به این فاجعه انسانی تیتر نخست بسیاری از رسانه ها باشند.

البته تجاوز گروهی به زنان و دختران در هند موضوع جدیدی نبود اما شدت فاجعه سال 2012 به حدی بود که موجب شد که نگاه جهانیان متوجه این نقطه تاریک هند شوند. در همین رابطه روز یکشنبه رسانه ها اعلام کردند پلیس هند دو نوجوان را به اتهام تجاوز به یک دختر بچه دو ساله بازداشت کرده است.

پلیس دهلی جمعه شب در یکی از پارک های این شهر پیکر غرق خون دختری دو ساله را پیدا کرد و پس از آن 250 نفر را تحت بازجویی قرار داد و در نهایت دو نوجوان را به اتهام تجاوز به این دختر خردسال بازداشت کرد.

این وضعیت در حالی بود که روز شنبه نیز سه مرد در حومه دهلی به اتهام تجاوز به یک کودک سه ساله بازداشت شده بودند.

تجاوز به این دو دختر کم سن وسال در حالی رخ می دهد که یک هفته قبل نیز یک دختر چهار ساله در دهلی نو مورد تجاوز قرار گرفته بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که آمار تجاوز به زنان و دختران جوان در هند بسیار نگران کننده است. در سال 2014 میلادی 36 هزار و 735 مورد تجاوز در این کشور به ثبت رسید که فقط دو هزار و 96 مورد از آنها در دهلی نو رخ داده بودند.

هند یکی از مهمترین کشورهای در حال پیشرفت جهان است و پیش بینی می شود که تا چند سال دیگر از لحاظ اقتصادی در ردیف 10 کشور بزرگ دنیا قرار بگیرد اما با این حال وضعیت زنان در این کشور به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

در همین رابطه چند ماه قبل وزیر امور زنان و کودکان هند از قتل روزانه دو هزار دختر در این کشور خبر داد. این دختران به دلیل آنکه خانواده های هندی فرزندان پسر را به دختر ترجیح می دهند از سوی والدین خود کشته می شوند

«مانکا گاندی» با اعلام این مطلب گفت: ما با پدیده قتل روانه دو هزار دختر در کشور مواجه هستیم. برخی از آنها متولد می شوند و بعد از تولد با بالشی که بر روی دهانشان گذاشته می شود کشته می شوند.

دولت هند برای کاهش آمار قتل دختران در این کشور، آزمایش تعیین جنسیت جنین را در دوران بارداری ممنوع اعلام کرده اما با این وجود در برخی از ایالت های هند این عمل انجام می شود. ترجیج دادن نوزاد پسر به دختر و قتل کودکان دختر موجب شده تا برابری جنسیتی در هند با مشکل مواجه شود.

از سوی دیگر بر اساس آخرین نتایج بررسی های صورت گرفته در هر 20 دقیقه به یک زن در هند تجاوز صورت می گیرد که آماری بسیار تکان دهنده و وحشتناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها