محققان می گویند، تماشای انیمیشن های سه بعدی با استفاده از عینک سه بعدی، می تواند یک گزینه مناسب برای درمان تنبلی چشم در کودکان باشد.
کد خبر: ۸۴۷۶۲۶
درمان تنبلی چشم کودک باپویانمایی سه بعدی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، از هر 100 کودک در آمریکا، 2 تا 3 نفر دچار تنبلی چشم هستند و این عارضه شایع ترین اختلال بینایی در کودکان محسوب می شود.

مطالعات محققان مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس نشان می دهد که تماشای انیمیشن های سه بعدی با استفاده از عینک سه بعدی، قادر به بهبود تنبلی چشم در کودکان است.

در این مطالعه از هشت کودک 4 تا 10 ساله خواسته شد که با استفاده از عینک سه بعدی، به مدت دو هفته و در هر هفته سه انیمیشن سه بعدی مشاهده کنند. آزمایش های انجام شده پس از دو هفته نشان داد که تنبلی چشم در این کودکان به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

تنبلی چشم (Amblyopia) زمانی اتفاق می افتد که چشم نمی تواند به وضوح روی یک نقطه خاص تمرکز کند. معمولا در این حالت قدرت تمرکز یک چشم به دلیل عواملی مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم و بر اثر شکل غیر طبیعی قرنیه، بیش از چشم دیگر است.

تنبلی چشم می تواند منجر به استرابیسم (لوچی چشم) شود که در آن هر دو چشم در وضعیت غیر هم تراز قرار می گیرند.

یکی از رایج ترین روش های درمان تنبلی چشم، قرار دادن یک محافظ روی چشم قوی است که سبب می شود کودکان از چشم ضعیف کمک بگیرند و اعصاب چشم تنبل تقویت شود.

مطالعات جدید نشان می دهد که درمان تنبلی چشم با استفاده از تماشای تصاویر سه بعدی، موثرتر از قرار دادن محافظ روی چشم قوی است؛ البته این مطالعه برای تجویز در مورد کودکان مبتلا به تنبلی چشم نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه «Pediatric Ophthalmology and Strabismus» منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها