افرادی که با همکاری یکدیگر به شیوه خفت‌گیری از مشتریان صرافی سرقت می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۴۷۳۰۹
خفت‌گیران پایتخت دستگیر شدند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 14 اردیبهشت امسال مرد 80 ساله ای با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد: وارد صرافی شدم و پس از گرفتن دلار و ارز با همسرم تاکسی گرفته و به خیابان ظفر روبروی موزه بهشتی رفتم. زمانی که از ماشین پیاده شدم موتورسیکلتی به من نزدیک شد و با گرفتن گردنم از پشت کیف را از من گرفت و متواری شد.

پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به شیوه خفه کنی» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

آغاز تحقیقات

با گزارش سرقت، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بررسی دوربین صرافی و محل سرقت تصاویری گنگی از سارقان به دست آوردند.

در مدت کوتاهی پس از این گزارش سرقت های مشابهی در خیابان شریعتی، میدان توحید، صادقیه، خیابان دماوند، تهران نو، خیابان کارگر یا امیرآباد، تهرانپارس، یافت آباد و شهرری به پلیس آگاهی رسید و کارآگاهان پس از بررسی آنها موفق شدند زاغ زن و یکی از سارقان را که «حسین» نام داشت و مجرم سابقه دار بود شناسایی کنند.

با این سرنخ پلیس مخفیگاه ها و پاتوق های «حسین» را تحت بررسی قرار داد و توانست در تاریخ 15 مرداد ماه 94 سارقان را در قهوه خانه ای در تهرانپارس غافلگیر کرده و آنها را دستگیر کند. با وجود عملیات گسترده پلیسی محسن 28 ساله که راکب موتور هوندا بود متواری شد و جست و جو ها برای دستگیری او ادامه دارد.

اعترافات متهمان و شناسایی شکات

4 تن از اعضای این باند که بین 28 تا 30 سال سن دارند به نام حسین، حمیدرضا سارقان خفت گیر، محسن راکب هوندا و جمال ملقب به جمال گدا راکب آپاچی سفید شناسایی شده اند و از سابقه داران هستند و در حال حاضر جمال به اتهام حمل چهار کیلو مواد مخدر شیشه در زندان مشهد نگهداری می شود. مهدی 45 ساله زاغ زن باند سابقه سرقت ندارد و در کمپ ترک اعتیاد با این باند آشنا شده است.

اعضای این باند تا به حال به 15 فقره سرقت در 2 ماه فعالیتشان اعتراف کرده اند اما تنها 7 شاکی این پرونده در پلیس آگاهی حاضر شده اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: متهمان این پرونده پس از دستگیری و انجام مواجه حضوری با شکات، صراحتا به سرقت پول ها اعتراف کردند و طعمه هایشان را نیز شناسایی کردند.

سرهنگ صفدر جان پرور گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان، شناسایی تعدادی از شکات، سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی، از کلیه شکات و مالباختگانی که در مدت ذکر شده و به شیوه خفه کنی توسط سرنشینان هوندا و آپاچی سفید مورد سرقت قرار گرفته اند، دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها