با مجازات جدی توهین‌کنندگان به آمران و ناهیان باید از امربه معروف و نهی ازمنکر صیانت کرد

مجازات بی‌تاثیر برخورد با تاخیر

رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به هماهنگیهای قبلی صورت گرفته درخصوص تصویب برجام در مجلس گفت: درباره مسائل کلان و مهم کشور باید از قبل تمهید شود ،در کلان کشور و شورای عالی امنیت ملی بررسی ها صورت گرفته بود لذا من در این پرونده دخالتی نداشتم و دست من نبوده است، بلکه موضوع برجام پرونده رهبری است.
کد خبر: ۸۴۷۲۶۸
تصویب برجام با هماهنگی در سطح کلان کشور بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آقای علی لاریجانی که در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر صحبت می کرد، در پایان سخنان خود در پاسخ به یکی از بانوان مدعو که انتقاداتی به روند تصویب برجام در مجلس داشت و مجلس شورای اسلامی را مجلسی فرمایشی خطاب کرد، اظهار داشت: این تذکر شما هم نوعی امر به معروف است اما خوب بود کلمه فرمایشی را در انتها نمی گفتید چرا که نباید در این راه تیز حرف بزنیم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: موضوع برجام در کشور سه سال به طول انجامیده لذا تصمیم در این خصوص آنی نبوده است چرا که اگر بدون هماهنگی کار می کردیم زمان بسیار طولانی می‌شد و کار پخته‌ای هم از کار درنمی‌آمد.

وی شورای عالی امنیت ملی و همچنین شوراهای دیگر کشور را درگیر این موضوع دانست و افزود: گاهی نیز وزیر امور خارجه و یا دیگر مذاکره کنندگان توضیحاتی را به مجلس ارائه می کردند.

رئیس مجلس به آراء مختلف درخصوص تصمیم کشور درباره برجام اشاره کرد و گفت : بعضی بر این باور بودند که این سند به ضرر کشور است و با ملاک هایی که داشتند نظر به ردّ آن داشتند.

وی با بیان اینکه این عده در خصوص تبعات رد برجام پاسخی نداشتند، ادامه داد : نظر عده ای دیگر این بود که این سند خوب است و باید تماماً اجرا شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر دیگری که در مجلس درخصوص تعیین چارچوب‌هایی برای اجرای برجام مطرح بود، تصریح کرد: نظر دیگر ایجاد تکالیف و شروط برای اجرای برجام بود که البته نظر قوی‌تری بود، نظری مبنی بر اینکه برجام را رد نمی کنیم ولی تبعات آن را در نظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به نظر مجلس و همچنین رهبر معظم انقلاب در خصوص تصمیم مجلس درباره برجام خاطرنشان کرد: اگر مجلس تصمیم به فقط قرائت گزارش برجام می گرفت و مصوبه ای نداشت این یعنی مجلس منفعل است.

آقای لاریجانی به آغاز اجرای برجام در روز 26 مهر اشاره کرد و یادآور شد: فرصتی نبود پس باید تمهیداتی انجام می شد چرا که قانون اجرای برجام یک قانون عادی نیست و با سرنوشت مردم کشور درگیر است لذا باید ساعت ها روی آن فکر می شد .

وی با بیان اینکه حتما باید در خصوص چنین مسائل مهمی در کلان کشور هماهنگی ها انجام شود، تصریح کرد: قابل قبول نیست که موضوع برجام تنها در یک کمیسیون تعیین تکلیف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها