جام جم آنلاین:سعید حجاریان در پاسخ به این سؤال "با توجه به سابقه هجمه‌های تند اصلاح‌طلبان علیه هاشمی رفسنجانی آیا هاشمی بالاخره انتقام خود را از این طیف خواهد گرفت یا خیر؟" می‌گوید: احمدی‌نژاد کاری کرده که هاشمی ما را فراموش کرده است.
کد خبر: ۸۴۶۹۱۱
هاشمی خیلی عوض شده است

سعید حجاریان در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آقای هاشمی عوض شده یا همان هاشمی است؟ گفت: همه عوض شده اند و هاشمی خیلی عوض شده است.

وی همچنین با اشاره به ماجرای دست دادن محافظ خاتمی با کلینتون گفت:ما سه تا(آقایان سعید حجاریان، ابطحی و رضا خاتمی) داشتیم می‌رفتیم در کریدور(راهرو) کنار شورای امنیت. دیدیم یک دفعه کلینتون با گاردش دارد می‌آید. خاتمی(محمد) هم به ما گفته بود مبادا شما جایی روبرو شوید با اینها. بنا بود بالاخره دست ندهیم دیگر. به ما گفته بود نکنید اینکار را.ما تا دیدیم کلینتون و گاردش دارند می‌آیند واقعاً ماندیم چه کنیم.(خنده)واقعا تصادفی بود. ساعت 3 بعد از ظهر بود و واقعا بعید بود کلینتون آن موقع بیاید.

خلاصه دیدیم چاره ای نداریم، پریدیم در سالن اندونزی و پشت پرده‌ها قایم شدیم.(خنده) آنها آمدند و رد شدند. ما مدام می‌ترسیدیم که نکند گاردش بفهمد و بگوید اینها ایستاده‌اند اینجا که کلینتون را ترور کنند! و این بشود اول دعوا.

یک محافظ آقای خاتمی بود که او بیرون ماند و نتوانست بیاید داخل و کلینتون با او دست داد و رفت. میخواهم بگویم واقعاً اقدام اخیر ظریف تصادفی بوده است.آن ساعت بنا نبوده اوباما بیاید داخل. ساعت گفتگویش تمام شده بوده و یک دفعه آمده بود.

حجاریان در پاسخ به پرسش که محرم سال پیش مقاله ای از شما در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد درباره عاشورا. برخی اینگونه تعبیرکردند که شما قیام عاشورا را مغایر با عقلانیت توصیف کرده‌اید گفت:ابداً حرف من این نبود که عاشورا مغایر عقل بود. شما این روایت را شنید‌ه‌اید که ائمه "مصابیح الدجی و سفن النجاه"(ائمه چراغ های هدایت و کشتی‌های نجات هستند). ولی درباره امام حسین فرموده‌اند سفینه ایشان هم اسرع است و هم اوسع. یعنی سفینه ایشان هم سریعتر است و هم گسترده تر. همه ائمه چراغ هدایت و سفینه نجات هستند ولی سفینه حسین علیه السلام اسرع و اوسع است. چرا سریعتر از بقیه می رود؟ چرا جادارتر است و بیشتر جا می گیرد؟ جمعیت بیشتری جا میگیرد.بخاطر ظرفیتش. بخاطر اینکه محرک این سفینه عشق است. رانه‌اش عشق است. عشق محال است که بدون "معرفت" باشد. مگر می‌شود امام حسین بدون معرفت باشد و عاشق خدا شود؟

احتمال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

مردم انگلیس برای رای درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی سال 2017 شرکت خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، شش ماه پیش، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافت. اما امروز با وجود بحران مهاجران در اروپا و آشفتگی تمام نشدنی منطقه یورو، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم انگلیس خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند. این درحالی است که انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا، دسترسی کامل به بازار واحد این اتحادیه را از دست خواهد داد.

در موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – نقش مهمی دارد. پس از پیروزی مجدد کامرون در انتخابات انگلیس، وی مذاکرات برای ترمیم آنچه مشکل اتحادیه اروپا می‌خواند را آغاز کرد و از تشکیل کمیته برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان سال 2017 خبر داد.

کارشناسان معتقدند کامرون درگیر رقابتی تاریخی با هارولد ویلسون، نخست‌وزیر سابق حزب کارگر است. ویلسون موفق شد در یک همه‌پرسی عمومی در سال 1975 پیروز شود.

با این وجود، اگر دولت انگلیس می‌خواهد به بازار واحد اروپا دسترسی کامل داشته باشد، باید تمامی قوانین اتحادیه اروپا را بپذیرد؛ در غیر این صورت، این کشور به سرنوشت نروژ و سوئیس که جزء اتحادیه اروپا نیستند، دچار می‌شود.

آل خلیفه؛ دوستی با صهیونیستها عیب نیست!

مسؤولان نظام حاکم در بحرین همواره تلاش کرده‌اند که روابط دوستانه آنان با صهیونیستها کاملا محرمانه باشد، آن هم برعکس حکام قطر که این روابط دوستی را آشکار می‌سازند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الاخبار" لبنان با اعلام این موضوع در مطلبی تأکید کرد: روابط "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین با اسرائیل کم کم در حال افشا است. آن هم پس از در آغوش گرفتن شماری از شخصیتها و نمایندگان ارشد سازمانها صهیونیستی در آمریکا در فوریه 2010.

الاخبار افزود: "هدی عزرا نونو" سفیر یهودی بحرین در واشنگتن در سال 2010 ترتیب این دیدار را داد. البته قرار بود این ملاقات محرمانه باقی بماند. وزیر خارجه بحرین در این ملاقات با اعضای بارز ایپک و کمیته یهودی آمریکایی و سازمان بنی برت و نماینده کمیته آمریکایی یهودی مبارزه با رسوایی و شماری از شخصیتهای با نفوذ صهیونیستی در آمریکا دیدار کرد. این ملاقات در مقر جنبش یهودی "حباد" انجام شد.

اما رسانه‌های عبری با افشای این دیدار اظهارات خلیفه را در ملاقات با صهیونیستها منتشر کردند که گفته بود: "همه باید درک کنند که حضور اسرائیل در منطقه خاورمیانه تاریخی است و تا ابد باقی خواهد ماند، و هنگامی که دیگران این واقعیتها را دریابند دوستی کشورهای منطقه و اسرائیل آسان خواهد شد."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها