ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در اظهاراتی اسلام هراسانه مدعی شد «اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده و به ما تحمیل شده است.»
کد خبر: ۸۴۶۶۰۶
سخنان ضد اسلامی نخست وزیر مجارستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، ویکتور اوربان روز جمعه (24 مهر) در گفت و گو با هفته نامه آلمانی فوکوس درباره سیل مهاجران به این کشور گفت: «زبان نخبگان اروپا ایدئولوژیک و متعصبانه است.»

اوربان دراین گفت و گو که متن کامل آن شنبه منتشر می شود، گفت: مهاجران ترک آلمان که ده‌ها هزار نفراز آن‌ها در دهه 1960 وارد این کشور شدند اکنون «به تاریخ آلمان و همچنین تاریخ اروپا تعلق دارند.»

وی افزود : «اما از لحاظ معنوی اسلام هرگز بخشی از اروپا نبوده و رهنمودهایی متعلق به دنیای دیگر است.»

نخست وزیر مجارستان همچنین از فرانسه و آلمان به دلیل آنکه همچنان از قبول شکست جامعه چند فرهنگی خودداری می‌کنند، انتقاد کرد.

وی افزود : «این ما هستیم که در مجارستان تصمیم می گیریم چه می‌خواهیم و چه نمی‌خواهیم.» فقط در سال جاری حدود 600 هزار مهاجر عازم اروپا شده‌اند و تعداد زیادی از آنها قصد عزیمت به آلمان و سوئد را داشتند .

نخست وزیر مجارستان همچنین مدعی شد بیشتر مهاجرانی که وارد اروپا می‌شوند مهاجران اقتصادی هستند .

اوربان همچنین در اظهاراتی نژادپرستانه گفت: «هیچکس مستحق زندگی در آلمان یا مجارستان نیست. این حق تنها متعلق به افرادی است که برای آن تلاش کرده‌اند.»

مجارستان در ماه سپتامبر در بحبوحه ورود مهاجران مرزهای خود را با صربستان بست. مجارستان همچنین روز پنج‌شنبه از مسدود شدن کامل مرز خود با کرواسی خبر داد.

برخورد خشونت آمیز مجارستان با پناهجویان در 25 شهریور 94 با انتقادات جدی از جمله واکنش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روبرو شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها