عامل قتل تازه عروس و داماد قصاص شد و خانواده دو مقتول قاتل فرزند خود را بخشیدند.
کد خبر: ۸۴۳۷۸۶
سرگذشت متفاوت 9 قاتل پای چوبه دار

9 محکوم به قصاص که در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل ده نفر شده بودند سحرگاه دیروز در حالی پای چوبه دار رفتند که حکم مجازات سه نفر از آنها اجرا شد، دو نفر توانستند از اولیای‌دم رضایت بگیرند و چهار نفر دیگر با گرفتن دو ماه مهلت، به سلول‌های خود بازگشتند.

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی که حکمش روز گذشته اجرا شد مجید نام داشت که 16 فروردین سال 88 دوستش را در لواسان به قتل رسانده بود. او در جلسه دادگاه که آبان سال 89 برگزار شد، در دفاع از خود گفت: ما ساکن روستای رودک لواسانات هستیم. مقتول علی 20 ساله دوستم بود، اما مدتی پیش با هم دچار اختلاف شدیم و تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. روز قتل علی با خودروی پرایدش به محله ما آمده بود که سد راهش شدم و با چاقو ضربه‌ای به گردنش زدم. بعد از قتل نیز شش روز فراری بودم تا این‌که دستگیر شدم. با اعترافات قاتل، قضات شعبه 71 دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم توسط دیوان عالی کشور، مجید صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

جنایت هولناک

دومین اعدامی، هولناک‌ترین جنایت سال 90 در رباط‌کریم را رقم زد. در این پرونده پسر سارق 24 مهر سال 90 وقتی متوجه شد همسایه جدیدشان ـ که تازه ازدواج کرده بودند ـ در خانه حضور ندارند، برای سرقت وارد خانه آنها شد و پس از دزدیدن اموال، هنگام خروج با تازه‌عروس و داماد روبه‌رو شد و آنها را به قتل رساند. با دستگیری مرتضی او در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد.

قاتل جوان در دفاع از خود گفت: زوج جوان به‌تازگی در همسایگی ما در رباط‌کریم ساکن شده بودند. روز قتل به قصد سرقت وارد خانه شدم، اما هنگام خروج از خانه، زن و مرد جوان سر رسیدند و متوجه سرقت شدند. با آنها درگیر شدم و با ضربات چاقو زوج جوان را به قتل رساندم. با اعترافات مرتضی و تائید حکم قصاص توسط شعبه 13 دیوان عالی کشور پسر سارق روز گذشته در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

قتل در قهوه‌خانه

آخرین اعدامی 26 اردیبهشت سال 88 در یک نزاع در قهوه‌خانه‌ای در گلستان اسلامشهر پسر جوانی به نام حسین را به قتل رسانده بود. او مهر سال 89 محاکمه و با قبول اتهام قتل پسر جوان مدعی شد: آن روز در قهوه‌خانه برادر مقتول با یکی از دوستانم به نام صادق درگیر شد.

ساعتی بعد برادر مقتول به قهوه‌خانه آمد و در هواخواهی از برادرش با صادق درگیر شد. من نیز به هواخواهی دوستم وارد نزاع شدم که صادق به من گفت حسین را بزن، دیه‌اش را من می‌دهم. من هم با قمه، حسین (مقتول) راکشتم. با صدور حکم قصاص برای قاتل (داریوش) و تائید حکم توسط قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور، او سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد.

مهلت به 4 قاتل

سحرگاه دیروز چهار قاتل توانستند از خانواده مقتولان مهلت بگیرند. نخستین محکوم به اعدام که مهلت گرفت مرد 44 ساله‌ای است که پس از ارتباط با زنی، شوهر او را به قتل رساند.

محمود در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: چند ماه قبل با سمیه آشنا شدم. او از همسرش ناراضی بود. در ادامه تصمیم به قتل همسرش گرفتم. برای همین او را به کارگاه نجاری‌ام کشانده و پس از قتل جسدش را در رودخانه‌ای در اطراف شهر رها کردم.

آدمکشی پس از مصرف موادمخدر

دومین قاتلی که توانست از اولیای‌ دم مهلت بگیرد، سال 87 پس از مصرف حشیش دوستش را به قتل رساند. قاتل 49 ساله در جلسه دادگاه گفت: بعد از مصرف حشیش متوجه شدم دوستم حمید 37 ساله پشت‌سرم حرف می‌زند به‌همین دلیل با او قرار گذاشتم و با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم.

توهین مرگبار پیامکی

مرد 39 ساله که چند پیامک توهین‌آمیز از دوستش دریافت کرده بود تصمیم به قتل او گرفت. قاتل به نام بهنام در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: دوستی من با مقتول قدیمی بود، اما او چند پیامک توهین‌آمیز برای من فرستاد که تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. برای همین به گیلاوند رفته و او را به قتل رساندم. با تائید حکم بهنام او صبح دیروز پای چوبه دار رفت، اما توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.

قتل به‌خاطر یک نگاه

آخرین محکوم به اعدام که توانست از اولیای دم مهلت بگیرد پسر جوانی است که بهمن سال 88 در یک نزاع خیابانی پسر جوانی را به‌خاطر چشم در چشم شدن به قتل رسانده بود. پسر قاتل در جلسه دادگاه گفت: مقتول در خیابان با دوستم و من چشم در چشم شد به همین دلیل با او درگیر شده و با چاقو وی را کشتم.

گذشت از قصاص دو قاتل به احترام ماه محرم

دو قاتل دیگر در حالی صبح دیروز پای چوبه دار رفتند تا حکم قصاص آنها اجرا شود که با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی به سرپرستی قاضی محمد شهریاری و رضایت اولیای دم به حرمت ماه محرم، از طناب دار رهایی یافتند.

نخستین قاتلی که توانست از اولیای دم رضایت بگیرد رضا 24 ساله است که دی ماه سال 90 در نزاع با پسر جوانی او را به قتل رسانده بود. قاتل در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: مقتول با پسرعمه‌ام درگیر شده بود که من در دفاع از او، با چاقو ضربه‌ای به گردن مقتول زدم که او جانش را از دست داد.

دومین اعدامی که توانست پای چوبه دار از اولیای دم رضایت بگیرد پسر جوانی بود که سال 90 در یک نزاع خیابانی پسر جوانی به نام فلاح را به قتل رسانده بود. اولیای دم این دو مقتول، به حرمت ماه محرم قاتلان فرزند خود را بخشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها