معاون "باراک اوباما" اذعان کرد برای تحقق آرزوی پسر درگذشته‌اش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۴۶۹
به خاطر آرزوی پسرم نامزد انتخابات می‌شوم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز؛ "جو بایدن،" معاون 72 ساله "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، مسن‌ترین نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به همین دلیل مورد انتقاد برخی مخالفان قرار دارد. بایدن در توضیح هدف خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پسرم قبل از مرگش بارها به من گفته بود دوست دارد پدرش روزی رئیس جمهور آمریکا شود زیرا تصور می‌کرد کشور به توانایی و ارزش‌های یک "بایدن" نیاز دارد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از چند منبع نزدیک به بایدن نوشت: "بو بایدن" در روزهای پایانی بیماری بارها از پدرش خواست به او قول دهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند. بو بایدن معتقد بود نباید شرایطی فراهم شود که خانواده "کلینتون" بار دیگر به کاخ سفید بازگردند.

جو بایدن هنوز رسما اعلام کاندیداتوری نکرده است؛ اما اگر تصمیم خود را قطعی کند در مناظره انتخاباتی برای رقابت با "هیلاری کلینتون" راه سختی در پیش دارد. سن و سال بالای بایدن یک نقطه ضعف بزرگ برای او محسوب می‌شود به ویژه آنکه وی اعلام کرد رئیس جمهوری برای دو دوره نخواهد بود. از سوی دیگر هیلاری کلینتون نیز در چند ماه اخیر با بحران سیاسی جدی از سوی جمهوری‌خواهان مواجه شده است. جمهوری‌خواهان با جدیت تمام موضوع مخفی کردن ایمیل‌های مربوط به حادثه بنغازی را پیگیری می‌کنند.

عبدی : نیازی نبود کسی به خاتمی حیثیت بدهد

عباس عبدی درباره اظهارات عطریانفر مبنی بر مخالفت اصلاح‌طلبان با چاپ عکس مشترک هاشمی و خاتمی تاکید کرد: نسبت به عملکرد گذشته آقای هاشمی رفسنجانی، نظر بنده هنوز سرجای خود است و دلیلی ندارد که آن را عوض کنم.

پس از اظهارنظر محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره اعتراض یکی از اصلاح‌طلبان به وی به خاطر چاپ عکس مشترک خاتمی با هاشمی، نظر عباس عبدی را در این باره جویا شدیم.

در همین زمینه عباس عبدی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات عطریانفر مبنی بر اینکه «سال 76 در روزنامه همشهری در مجله همشهری ماه بعد از پیروزی آقای خاتمی، تصویر مشترکی از آقایان خاتمی و هاشمی چاپ کردیم. ایشان به من زنگ زدند که چرا این کار را می‌کنید؟ آیا می‌خواهید حیثیت آقای خاتمی را ببرید و من گفتم ما می‌خواهیم به آقای خاتمی حیثیت بدهیم» اظهار داشت: من این موضوع را یادم نیست اما اگر آقای عطریانفر گفته است، حتماً یادش بوده و مشکلی هم نیست.

عبدی در عین حال تصریح کرد: فکر می‌کنم آن زمان و درحال حاضر آقای خاتمی حیثیت کم نداشت که کسی بخواهد به او حیثیت دهد.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد: نسبت به عملکرد گذشته آقای هاشمی رفسنجانی، نظر بنده هنوز سرجای خود است و دلیلی ندارد که آن را عوض کنم.

واکنش ایران به حضور سلمان رشدی در نمایشگاه فرانکفورت

روزنامه گاردین در گزارشی درباره حاشیه‌ساز شدن حضور «سلمان رشدی» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نوشت، ایران ممکن است به همین دلیل در این رویداد فرهنگی حضور نیابد.

به گزارش ایسنا، در گزارش گاردین آمده است: پس از اعلام مقامات نمایشگاه کتاب فرانکفورت مبنی بر سخنرانی «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در کنفرانس خبری افتتاحیه این رویداد بین‌المللی، ایران در حال تجدید نظر برای حضور نیافتن در نمایشگاه امسال است.

تصمیم احتمالی ایران برای تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت به معنای حضور نیافتن ناشران ایرانی در این رویداد مهم در عرصه کتاب خواهد بود، این در حالی است که سال گذشته 282 ناشر ایرانی 1200 عنوان کتاب را در نمایشگاه فرانکفورت عرضه کرده بودند.

گاردین در گزارش خود با اشاره به واکنش شدید "سید عباس صالحی" (معاون فرهنگی وزارت ارشاد) به سخنرانی «سلمان رشدی» در نمایشگاه فرانکفورت، به نقل از وی نوشت: برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت شعار امسال‌شان را آزادی بیان انتخاب کرده‌اند و از آن طرف شخصیتی را که به مقدسات مسلمانان توهین کرده است‌ در کنفرانس خبری دعوت می‌کنند و این آدرس غلط برای آزادی بیان است. بی‌شک آزادی بیان یک حق انسانی است اما لوازم و اقتضائاتی دارد. در روزهای آتی تلاش خود را می‌کنیم که مسئولان نمایشگاه فرانکفورت در این تصمیم تجدید نظر کنند و امیدواریم که این پیگیری‌ها به نتیجه برسد. در غیر این صورت ما به حضور نداشتن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به طور جدی می‌پردازیم و آن را بررسی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها