مرد میانسال که به‌خاطر اختلاف بر سر آبیاری زمین کشاورزی، دو خواهرزاده خود را کشته بود، پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت تا دیه قربانیان را پرداخت کند و از قصاص نجات یابد.
کد خبر: ۸۴۲۴۹۸
شرط اولیای دم برای بخشش دایی جنایتکار

به گزارش جام‌جم، عصر 18 مرداد 91 اهالی محله جبار آقا دیزیچه شهرستان مبارکه در استان اصفهان متوجه سه مرد شدند که با ضربه‌های چاقو مجروح شده بودند. در پی این حادثه سه مرد زخمی به بیمارستان منتقل شدند و یکی از همسایه‌ها نیز در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع را گزارش داد.

کارآگاهان جنایی با حضور در محل حادثه به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که معلوم شد آنها صدای مشاجره و درگیری را از خانه همسایه خود به نام عبدالخالق که دایی افراد زخمی بوده، شنیده‌ و با آمدن به خیابان متوجه زخمی شدن سه برادر شده‌اند.

کارآگاهان جنایی در بررسی محل حادثه با مشاهده رد لکه‌های خون افراد زخمی مقابل خانه عبدالخالق، اطمینان یافتند عامل درگیری خونین، دایی قربانیان است.

بنابراین با هماهنگی قضایی وارد خانه متهم شده و او را دستگیر و در بررسی آنجا نیز یک قبضه چاقو کشف کردند.

در حالی که تحقیق از این مرد آغاز شده بود، مسئولان بیمارستان گزارش دادند دو نفر از برادران به نام‌های علی‌اصغر و صفرعلی بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شدند.

کارآگاهان با اطلاع از موضوع با حضور در بیمارستان موضوع را به قاضی شرافت، کشیک ویژه قتل گزارش کردند و با دستور قضایی اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت.

در این مرحله پلیس به تحقیق از برادر مقتولان که تنها شاهد حادثه بود، پرداخت که او گفت دایی‌اش عامل این درگیری مرگبار است. با اطلاعاتی که مرد نجات‌یافته در اختیار پلیس قرار داده بود، عبدالخالق بازجویی و مدعی شد خواهرزاده‌هایش به او ناسزا گفته و فحاشی کرده‌اند که او عصبانی شده و آنها را کشته است.

ماموران که متوجه تناقض‌گویی‌های متهم شده بودند به تحقیق از او ادامه دادند تا این‌که عامل جنایت در اعتراف جدید خود گفت انگیزه‌اش از جنایت، انتقام بر سر آبیاری زمین کشاورزی بوده است.

متهم به قتل گفت: به دلیل مدت زمان آبیاری زمین کشاورزی، با یکی از خواهرزاده‌هایم دعوا کرده و او را کتک زدم. برادر دیگرش روز حادثه به هواخواهی از او سراغم آمد. در حال گفت‌وگو با هم بودیم که مشاجره‌مان بالا گرفت و عصبانی شدم. همان موقع با چاقوی سلاخی که گوسفند قربانی کرده بودم، به سوی خواهرزاده‌ام حمله کردم. متهم اضافه کرد: ابتدا او را زخمی کردم. سپس دو برادرش را که قصد کمک به او و درگیری با مرا داشتند نیز با چاقو زخمی کردم. سراسیمه وارد خانه شده و با پنهان کردن چاقوی خون‌آلود، لباس‌هایم را عوض کردم که پلیس مرا دستگیر کرد.

با اعتراف مرد میانسال به قتل خواهرزاده‌هایش، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری فرستاده شد و قضات او را به قصاص محکوم کردند. حکم قصاص نیز در دیوان عالی کشور تائید و با استیذان از رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به شعبه اجرای احکام دادسرای مبارکه فرستاده شد.

در حالی که قرار بود قاتل قصاص شود، اولیای دم اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام رضایت هستند.

احمدرضا جلیلی، رئیس دادگستری شهرستان مبارکه در این باره گفت: پس از تائید حکم با حضور دادستان، رئیس اجرای احکام و دادرس شعبه اول دادگستری مبارکه به نمایندگی از طرف رئیس این دادگستری، صحبت‌هایی با خانواده مقتولان مطرح و رضایت آنها منوط به پرداخت دیه جلب شد.

وی اضافه کرد: اجرا نشدن قصاص و انجام مفاد رضایت منوط به پرداخت دیه است و در صورت پرداخت نشدن دیه، حکم قصاص به قوت خود باقی خواهد بود.

رئیس دادگستری مبارکه گفت: دادستان عمومی و انقلاب مبارکه نیز به عنوان مدعی‌العموم از طرف دو فرزند صغیر مقتولان، در صورت اخذ وجهی برای این دو صغیر، مفاد این رضایت را تائید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها